Performance series MA11 Speed

  • Ideaal voor woon-werkverkeer

  • Riemoverbrenging en 11-versnellingen

De Performance MA11 Speed is een klasse apart in alle opzichten. Het is de meest complete speed pedelec op de markt. De MA11 Speed is geassembleerd met fietsonderdelen van het hoogste kaliber. Door het gebruik van de Gates riemaandrijving en de Shimano 11-speed naafversnelling is deze e-bike stil en zeer onderhoudsvriendelijk. Hierin smelten alle technieken en innovaties van de afgelopen jaren samen. Een e-bike van de buitencategorie! Voor een optimale gebruikservaring wordt sterk aangeraden om een 735 Wh accu te bestellen. Dankzij de grotere accucapaciteit komt er meer vermogen vrij, wat zorgt voor hogere snelheden en een groter bereik.  Verder lezen
Bekijk specificaties
(2) Reviews

Performance series MA11 Speed

Keuze wissen

Accessories

Gratis proefrit maken? Zo geregeld.

  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  • Bekijk de dichtstbijzijnde QWIC dealer op www.qwic.nl/verkooppunten/
  •  *
  • Indien u zich aanmeldt voor een QWIC proefrit gaat u akkoord met onze  Privacy Policy.

Online uitverkocht

Helaas, dit product is online uitverkocht. Mogelijk staat deze fiets wel bij een dealer bij jou in de buurt en kun je alsnog snel genieten van jouw nieuwe fiets! Bekijk de verkooppunten voor meer informatie.

Meer informatie

Actieradius: Tot 150 km
Accu: Downtube 18650 NCM LI-on
Accu uitneembaar: yes
Accukeuze: 525 Wh - 735 Wh (aangeraden)
Gewicht excl. accu: 24,8 kg
Motor koppel: 90 Nm
Plaats motor: Middenmotor (Brose)
Instaphoogte dames: -
Versnellingen: Alfine 11 naafversnelling
Framemaat: M,L
Bandenmaat: 28 Inch
Digitaal Display: yes
Ondersteuningsstanden: 4
USB functie: yes
Schakelbereik: 409 %
Verstelbare stuurpen: yes
Verende voorvork: yes
Verlichting: Busch & Müller IQ-X 150 Lux
Banden: Schwalbe Marathon GT
Rem voor: Magura MT5e
Rem achter: Magura MT5e
Bagagedrager: yes
Oplaadtijd: 8 uur
Vanafprijs: Vanaf € 4799
2 reviews for MA11 Speed
  1. Sundar

    Beste,
    Ik heb de MA11 speed aangeschaft na een proefrit op de RD10. Dit is al een superfijne fiets, ook het schakelen voor een ketting aangedreven fiets is meer dan goed. Echter, het “inhouden”, wat de fiets lijkt te doen als je rond de 25 km zit vond ik niet fijn. Dit gebeurd als de maximale snelheid bereikt is en de motor vanwege de begrenzing niet langer ondersteund. Dus de MA11 besteld! levertijd viel mee. Binnen tien weken stond ie bij de dealert.. Nieuwe ervaring, in het begin leek het tegen te vallen wat je aan snelheid haalt, zelfs in de hoogste ondersteuning. Het blijkt een leerproces, inmiddels ligt mijn kruissnelheid op 38 km p/u. In de 2e ondersteunings stand. In tegenstelling tot vele 25 km e-bikes die al snel naar hun max. snelheid te brengen zijn, moet je op een pedelec zelf stevig op de pedalen trappen. Wat denk je dat die jongens op hun racefietsen doen? Een pedelec is voor stevige benen, anders krijg je ze wel! Ik heb gekozen voor de oranje uitvoering. Wat een kleur zeg.. Het verstelbare stuur is superfijn, zelf herstellende van een rug operatie kan ik toch fijn op de fiets. Deze topper maakt deel uit van mijn dagelijks oefenen en trainen om weer de oude te worden. De verende voorvork is fijn, bij harde snelheid zijn de klappen minder vel. Dit geld ook voor de verende zadelpen. Mooi systeem en functioneert ook nog eens. Voor fijn afstelling zit er in de zadelpen een spanner voor meer of minder. Ik heb wel het zadel (voorlopig) moeten vervangen, het geleverde zadel is voor gevorderden..
    Ik heb ook de Zware accu meegeleverd gekregen. Is wel nodig. De overbrenging vind ik super. Ik heb dan geen ervaring met andere pedelec’s maar ik kijk graag naar details. De snaar aandrijving geeft een fantastische overbrenging met een zeer stille motor. De geschakelde achternaaf geeft genoeg keuze, en schakelt soepel. De belasting censor is soms wat gretig, hierdoor verhoogt de weerstand soms op een moment dat je terugschakelt. Als je de fiets wat meer onder controle hebt is dit goed op te vangen door je schakelmoment iets te verleggen. bv Als je een helling nadert. Wel terecht dat deze censor er opzit, anders is de belasting van de motor op de aandrijving hoger, waardoor de overbrenging sneller zou slijten. Waar ik op eerdere fietsen altijd iets minder druk gaf op de pedalen tijdens het schakelen om de levensduur te verlengen en comfie te blijven fietsen, hoeft dat bij deze bike dus niet. Hier zorgt de schakel censor voor. De remmen zijn super. Om te voorkomen dat je remmen gaan piepen dien je ze toch met enige zorg in te remmen. De handleiding verteld je hoe. De dubbele rem cilinders op zowel de voor als de achter rem lijkt zelfs wat overdreven, Je moet wel gedoseerd leren remmen, net als op een motorfiets. Paniek remmen geeft valpartijen en schade.. Even wennen maar dan toch echt super! De pedalen zijn ook top, door de antislip oppervlakte hoef je geen klik pedalen te nemen als je dat niet fijn vind. Een fijne schoen volstaat. Kan je wel je voeten af en toe verplaatsen op de pedalen. De accu vind ik stoer, doordat mijn fiets oranje is valt goed te zien hoe ‘slick’ de accu in de fiets is geïntegreerd. Dat er weinig kabels en snoeren te zien zijn is een pré. Netjes gedaan. Ik heb ontdekt dat de spatboorden dubbel zijn met ruimte voor de bedrading. Netjes gedaan met zoveel snoertjes naar het achterlicht. Je hebt namelijk ook achterrem-licht op allebei je remhendels. Spatboorden zijn ook stevig even als de bevestiging. Waar de kabels boven de batterij uit het frame komen naar het stuur toe had wel iets netter gekund. bv een zachte tube per zijde om de kabels en snoeren heen, zodat deze minder lak-wrijving- schade veroorzaken aan de bovenste frame buis. Het schakel mechanisme vind ik zeer fijn. Er zit ook een rapid-gear hendel op het opschakelen, het neer schakelen geeft optie om meerdere schakelingen te maken door simpelweg de hendel dieper in te duwen. Hendels zijn prima, voelen stevig aan. Zo ook het stuur, balhoofd en de voorvork. Ik vind de grote wielen top. Frame Size L, inderdaad een flinke opstap, eenmaal op het zadel behoorlijk van de grond. Groundclearance is meer dan genoeg om in de bochten ook te blijven trappen. Velgen lijken sterk genoeg voor hoge snelheid, banden zijn fijn, even wennen, dat wel. De banden en fiets rijden een stuk fijner als je niet bang bent van een beetje lucht in je banden. Tot wel 5 bar.. ongeveer. Hardere banden geeft betere weg ligging en meer druk in de bochten. Bij droge weg..Het loopvlak is dan ook smaller, meer snelheid, minder weerstand. Pas op in de herfst! Hoe het zit met de fijn afstelling van de voorvork ga ik nog even aan de dealer vragen. Doe de moeite om je fiets af te stellen, of met de monteur bij de dealer als je niet zo handig bent. Het loont, Meer gevoel met je fiets, wel zo fijn bij hoge snelheid. Het licht is inderdaad mooi, flinke bundel en makkelijk iets te bewegen op een donker stuk of zo vanwege de plaatsing. De toeter is eindeloos, ik denk dat ik toch een mini luchthoorn nodig heb voor de dommerikken op de weg.. Ik ben zelf ook motorrijder. Buiten het feit dat ik 1 spiegel een beetje weinig vind, dit ook niet charmant vind voor het uiterlijk, hou ik zelf wel van symmetrisch. En meer zicht op alles achter je. Even kijken.. Wat nog meer? Uhm, Handvaten goed, verschillend beet te pakken, goed tegen verveling in je handen. Inderdaad hoge zit. Bij nood van je zadel af! De afstand die af te leggen is met de huidige batterij vind ik toch een beetje tegenvallen. Het laden neemt meer tijd in beslag dan een bakkie koffie onderweg.. Tweede accu op je rug voor de terugweg? Of omdat je misschien naar Frankrijk wil fietsen hiervandaan en meer kilometers wilt maken? Ik hoop dat als deze superfiets aan vervanging toe is dat er dan een zelfoplaadbare fiets te krijgen is. Ik heb daar best een oplossing voor denk ik… Voor Nu? Ik ben blij met mijn
    MA11 speedbike. Sundar

  2. Walter

    Na een levertijd van meer dan 6 maanden is een paar weken geleden dan toch eindelijk mijn MA11 afgeleverd. Ik had hem op de gok aangeschaft en was daarbij afgegaan op de testreviews en de alleszins redelijke prijsstelling in vergelijking met andere A-merken. Ik heb er nu een paar honderd kilometer op gereden naar mijn werk en wil mijn eerste indrukken hier wel delen. Ik heb de gekozen voor de matzwarte uitvoering met de extra zware accu. Om maar met dat laatste te beginnen, altijd doen, want anders heb je voortdurend stress over het aantal kilometers dat je nog kunt rijden. Een optie voor 1000 watt zou zelfs nog beter zijn. De matzwarte uitvoering is echt een plaatje om te zien. Ik heb al heel wat blikken in de richting van mijn fiets gehad. Alles steekt goed en degelijk in elkaar en dat merk je bij het fietsen. Ook op hogere snelheid krijg je niet het idee dat het gevaarlijk wordt. In de AD fietstest klaagden een paar testers wel over de stabiliteit en zijwindgevoeligheid. Dat snap ik wel. Het kan aan de snelheid liggen waarmee je kunt rijden maar harde zijwind of een glad putdeksel vindt de fiets op snelheid niet echt fijn. Vreemd eigenlijk gezien de solide bouw. Misschien de banden? Ook nodigt de fiets mij daarom nog niet echt uit voor het betere bochtenwerk. Maar dat kan ook wennen zijn of misschien aan de licht sportieve houding die voor mij nieuw is. De ondersteuning is goed. Cruisen op zo’n 35 km/u kost weinig problemen. Harder vereist wel de nodige inspanning of de wind mee, maar dan haal je de 40 of zelfs 45 km/u wel. Helemaal top zijn de remmen en de verlichting. Je kunt zeer krachtig maar toch gedoseerd afremmen. De verlichting is zeer krachtig en geeft zowel in de breedte als in afstand een prachtig lichtbeeld. De versnellingen werken prima maar geef mij toch maar de draaibediening van het handvat. Ook blijft er nu net te weinig ruimte op het handvat over voor mijn rechterhand. Ik denk dat ik de bedieningshandels iets naar links ga verplaatsen. De vering van de voorvork en het zadel zijn stevig maar werken wel goed. Wat enorm opvalt is de stilte waarmee de motor van Brose zijn werk doet. Daar kan Bosch nog wat van leren. Ook zonder ondersteuning valt er nog steeds goed te fietsen. De display is van de eenvoudige maar functionele soort. Hij verbindt gemakkelijk met je telefoon waar alle relevante informatie via de app wordt bijgehouden. Wel jammer dat de display het aantal kilometers niet bijhoudt. Dat noodzaakt je dus om je telefoon elke keer met de display te verbinden of het uitgebreide display aan te schaffen. Met mijn lengte van 1.88m heb ik voor de grootste maat gekozen. Als ik eenmaal zit rijdt dat prima, maar op- en afstappen gaat niet supergemakkelijk door de hoogte van het frame/zadel. Of de kleinere framemaat hiervoor een oplossing zou hebben geboden weet ik niet. Voorlopige conclusie: ik ben blij dat ik mijn geduld heb bewaard en heb gewacht op de levering van de MA11. Ik rij nu voor mijn plezier naar kantoor (2x25km) en dat in een tempo en met een comfort dat ik voorheen niet voor mogelijk zou hebben gehouden. Echt een topproduct waarbij ik QWIC zou willen adviseren om toch nog eens te kijken naar de stabiliteit bij harde wind en bochten.

Een review plaatsen

Hoeveel sterren is deze fiets waard volgens jou?