E-bike garantie

QWIC garantievoorwaarden

Twee jaar garantie is standaard van toepassing op alle QWIC e-bikes.

Voor alle e-bikes van QWIC geldt wettelijke garantie. Als jouw e-bike een defect oploopt tijdens de garantieperiode vanwege materiaal of onderdeelfouten, vervangt jouw QWIC dealer de defecte onderdelen met nieuwe of gereviseerde componenten. Lees hieronder meer over jouw e-bike garantie.

Standaard 2 jaar garantie

In principe zit er op alle e-bikes van QWIC’s collectie twee jaar garantie. Afhankelijk van het model, kun je zelfs 5 jaar garantie genieten.

Bekijk de volledige wettelijke garantievoorwaarden

Jouw aankoopbewijs geldt als jouw garantiebewijs

Bewaar de aankoopfactuur van jouw e-bike goed. Hierop staat de aankoopdatum vermeld. Aan de hand van deze aankoopdatum kunnen zowel jouw dealer als QWIC vaststellen hoeveel garantie er nog van toepassing is op je e-bike.

In het verleden hebben wij tijdens enkele promotieacties garantiecertificaten verstrekt. Dit is echter niet standaard, aangezien jouw aankoopbewijs volstaat om te bepalen hoeveel resterende garantie je nog hebt.

Mira & Atlas garantie

Alle Mira & Atlas e-bike modellen hebben 5 jaar garantie op de accu. Op alle andere onderdelen zit 2 jaar garantie.

Premium Q & Premium MN7D(+) garantie

Een garantieperiode van 5 jaar is van toepassing op alle Premium Q modellen. In 2023 geven we ook 5 jaar garantie op de Premium MN7D en MN7D+ modellen. Dit geldt zowel voor de elektronische componenten als voor de accu.

Contact ten tijde van een garantieclaim

Onze elektrische fietsen voldoen aan strenge kwaliteitseisen. Mocht het onverhoopt toch nodig zijn een claim te maken die binnen de garantie valt, dan is je plaatselijke QWIC dealer het eerste contactpunt. Wanneer je een elektrische fiets bij een gecertificeerd QWIC verkooppunt aanschaft, wordt de aankoopovereenkomst met de verantwoordelijke dealer afgesloten. Dit betekent tevens dat je dealer ook jouw contactpersoon is bij garantiekwesties.

De dealer kan acute problemen identificeren en beoordelen. Voor vragen of opmerkingen kan de dealer de technische dienst of onze klantenservice benaderen.

Let op: Als desbetreffend probleem zich voordoet buiten de garantieperiode worden er waarschijnlijk kosten in rekening gebracht door de dealer.

  • Award winning design

    nationaal & internationaal erkend

  • Vakmanschap

    vernieuwend van Nederlandse bodem

  • 750+ verkooppunten

    de beste service altijd dichtbij

Blader door de digitale brochure!

NIEUW | QWIC brochure 2023

Bekijk de QWIC brochure