Performance RD11 Speed

✔Accu in frame ✔achterwielmotor ✔Derailleurversnelling ✔45 km/h
Met een topsnelheid van 45 km/h is de Performance RD11 Speed hét alternatief voor de korte autorit. Snelheid, design en sportiviteit maken deze speed pedelec zeer geschikt voor het dagelijkse woon-werkverkeer.

Achterwielmotor

De TDCM achterwielmotor maakt van de Performance RD11 Speed een sprinter en krachtpatser. Met een koppel van 50 Nm is deze motor een van de krachtigste naafmotoren op de markt. 

Wist je dat: Speed pedelecs met achterwielmotor zijn het snelst en halen makkelijker de topsnelheid van 45 km/h. Speed fietsen met een middenmotor hebben meer moeite om harder dan 40 km/h te rijden, maar zijn wel betere klimmers bij steile hellingen.

Achterwielmotor Lees hier meer

Accu Performance RD11 Speed QWIC

Accu

De accu van de Performance RD11 is knap verwerkt in het frame van de e-bike, wat oogt als een opmerkelijk en sportief design. De accu beschikt over een USB aansluiting waardoor deze makkelijk uitleesbaar is. 

Actieradius

Hoeveel km kun je met een volle accu afleggen? Dat hangt onder andere af van de capaciteit en accugrootte die je kiest: 

525 Wh accu (standaard inbegrepen) → gemiddeld 45 km
735 Wh accu (meerprijs €420,-) → gemiddeld 55 km

Let op: Deze gemiddelde afstanden zijn slechts indicaties. De actieradius is afhankelijk van verschillende factoren. Meer informatie.

Verlichting

De Performance RD11 Speed is uitgerust met de Busch & Müller 150 Lux koplamp met remverlichting. Dankzij deze zeer felle en sterke verlichting ben je altijd goed zichtbaar en heb je meer overzicht in het donker.

Daarnaast biedt het de mogelijkheid om ook donkere paden met een hoge snelheid te trotseren, wat het fietsen op de RD11 Speed een stuk veiliger en comfortabeler maakt. De remverlichting zorgt voor extra veiligheid voor het achteropkomend verkeer.

Performance RD11 Speed rear engine en derailleur

Derailleurversnelling 11-speed

De Performance RD11 Speed heeft een derailleurversnelling met 11 verschillende standen en een schakelbereik van 382%. Dit betekent dat je bij de lichtste versnelling 3.82 meer trapomwentelingen maakt dan bij de zwaarste versnelling.

De combinatie van achterwielmotor met derailleurversnelling zorgt voor brute topsnelheden en rijkracht.

Derailleurversnelling | Lees hier meer

Hydraulische schrijfremmen RD10 Speed

Hydraulische schijfremmen

De Performance RD11 is uitgevoerd met hydraulische schijfremmen. Dit is een remsysteem met de sterkste en veiligste remkracht voor speed pedelecs.

Hydraulische schijfremmen Lees hier meer

Voorvork

De Performance RD11 Speed is uitgerust met een luxe luchtgeveerde magnesium voorvork met lock-out functie. Deze luxe voorvork zorgt voor extreem hoog rijcomfort ook bij hogere snelheden.

zadelpen QWIC Performance RD11 Speed

Zadelpen

Voor ultiem rijgemak zijn alle QWIC speed bikes uitgerust met de post moderne paralellogram verende zadelpen. Met hoge snelheden zorgt dit voor extra rijcomfort. De zadelpen komt echt tot zijn recht bij het nemen van hobbels of het rijden op een onregelmatige ondergrond.

Smart console QWIC Sport e-bikes

Smart console

De Performance RD11 Speed is uitgerust met een smart console. Een klein en compact display dat via een Bluetooth verbinding gekoppeld kan worden aan de smartphone. Via de QWIC app wordt de fiets bediend en alle beschikbare informatie getoond.

Bagagedrager van de Performance Serie

MIK bagagedrager

De Performance RD11 Speed komt met een MIK bagagedrager. MIK is een systeem om allerlei accessoires op de bagagedrager te bevestigen. Het systeem is zo ontwikkeld dat accessoires van verschillende merken gemakkelijk te verwisselen en te beveiligen zijn.

Verkeersregels

Sinds januari 2017 is een speed pedelec officieel een bromfiets en is deze dus onderworpen aan bijkomende verkeersregels, zoals helmplicht en de aanwezigheid van een zijspiegel, kentekenplaat en een duidelijke claxon.

Let op: Het is wettelijk verplicht om een speed pedelec bij de RDW te registreren.

Speed pedelec | Meer informatie

Specificaties

  • Tot 75 km
  • 18650 NCM LI-ion
  • Ja
  • 525 Wh - 735 Wh (aangeraden)
  • 26,8 kg
  • 50 Nm
  • Achtermotor
  • Shimano SLX 11- Speed derailleur
  • M, L
  • 28 Inch
  • Ja
  • 4
  • Ja
  • 382 %
  • Ja
  • Ja
  • Busch & Müller IQ-X 150 Lux
  • Schwalbe Marathon GT
  • Magura MT5e
  • Magura MT5e
  • Ja
  • 5 uur
  • Vanaf € 3999

Reviews

  1. Luc Vancraeynest

    Deze fiets QWIC is de krachtigste van de 3 waarover we beschikken: RD11 S – Strömer ST1 – Gepida Fastida. Een hemels plezier om mee te rijden en door de krachtige achterwielmotor kan hij bergop gemakkelijk de 45 halen. Ik testte indertijd ook Trek, Norta, Flyer, Klever,… en enkel QWIC gaf me een... euforisch gevoel weliswaar op de hoogste instelling ‘beklimming’. De QWIC is mooi afgewerkt met een degelijke bagagedrager, een fel licht, krachtige toeter, prima remmen en hij start onmiddellijk. Als enig minpunt heeft de QWIC een moeilijk te bedienen krachtsysteem. Om over te stappen van stand 2 naar 3 en 4 moet je een paar keer tikken op +. Bij de Strömer ST1, bijna even krachtig, moet je telkens zo’n 15” wachten om te kunnen starten, want je moet eerst een code intikken. De bagagedrager is miniem en de toeter is minder heftig. Zowel QWIC als Strömer zijn zware fietsen om op te heffen. De Gepida Festida met prima Bosch middenmotor is lichter om om een fietsdrager te zetten, maar je haalt bergop geen 45km/u.Verder lezen
  2. Angelique

    Ik rijd inmiddels al ruim 2 jaar minimaal 3x per week van Breda naar Tilburg op de RD11 speed.
    Als de fiets het goed doet, is het een comfortabele fiets. Helaas heb ik veel problemen met de aandrijving. De fiets is al minimaal 6x met problemen bij de fietsenmaker geweest. De belangrijkste...
    onderdelen zijn inmiddels allemaal wel een keer vervangen.
    Ook nu weer is de ondersteuning haperend en instabiel. Met name als ik net geremd heb duurt het toch weer enkele honderden meters voordat de ondersteuning stabiel is.
    Verder lezen
  3. Danny Dreesen

    Ik ben net gestart met de RD11 speed. Afstand woon-werk verkeer is 33km. Super comfortabele fiets, ik was al bekend met voorvering op mijn MTB maar de zadelvering heeft mij aangenaam verrast, maakt de rit veel comfortabeler. Verder zeer tevreden van de verlichting, ergonomie op de fiets en ook... details zoals de handvaten van Ergon zijn TOP. Wat mij wel opvalt is dat het rijbereik op stand 4 maar nipt is voor mijn afstand (33km). Om overal vlot te rijden is mijn ervaring dat het profiel “trekking” een goede comnbinatie is van comfortabel en niet te zenuwachtig gedrag van de motor. Echter is de ondersteuning de eerste 10km mega, zelfs te straf, moet mij inhouden om niet steeds over de 45km/te gaan. Na 10km zakt de ondersteuning een stukje weg waardoor je moeite moet doen om 45km/h te blijven rijden en vanaf ongeveer 50% batterij haal je nog moet moeite 41km/h. Is natuurlijk nog vlot maar volgens mij kan de ondersteuning beter verdeeld worden (@Qwic: softwareaanpassing mogelijk?) Verder ziet de fiets er top uit als de FM de kabels fatsoeneerd, dit zou vanaf de fabriek al moeten lijkt mij. (klein detail voor betere afwerking)Verder lezen
  4. Van Laer

    In het begin wat problemen met uitvallen aandrijving, na vervanging sensor in de trapas, probleem opgelost.
    Wij hebben zowel de Speed RD10 als de nieuwe RD11 onder ons dak, de RD11 verbruikt meer stroom en komt dus minder ver dan de RD10, zal aan de keuze vd nieuwe motor liggen vrees ik. Minpuntje...
    is het wel heel erg sobere displaytje van de RD11, met handschoenen aan is verzetten van de ondersteuningsstand moeilijk, ik heb halve plastiek bolletjes op de toetsen gekleefd en dat werkt veel beter.
    IK hoop er lang plezier van te hebben , zeer fijne fiets voor mijn dagelijks woon-werkverkeer
    Verder lezen
  5. Anton Jonkers

    Goede fiets. ten opzichte van RD 10 betere zadelvering en rustiger rijgedrag. Top dat er weer een echte bagagedrager op zit. Opvallend is dat je in de hoogste ondersteuningsstand met tegenwind geen 30 km ver komt (met de grootste accu). Dus de afstand die vermeld wordt in fabrieksopgave is niet... correct. Met een ondersteuningsstand lager komt hij veel verder.
    Ik heb enorm veel fietsplezier dagelijks met 30 km enkele reis. Aanrader!
    Verder lezen