NO INDEX??
Nieuws

Nu beschikbaar: Retouraanvragen voor accu’s indienen via het dealerportal

Beste dealers,

We willen jullie graag laten weten dat vanaf nu via het dealerportal retouraanvragen voor accu’s kunnen worden ingediend. We zijn verheugd om ons retourproces voor accu’s verder uit te breiden naar alle dealers en service partners. Dit stelt ons in staat om onze service nog verder te verbeteren. We beginnen met het stroomlijnen van het retourproces voor accu’s en zullen dit later uitbreiden naar andere onderdelen.

Waarom een gefaseerde aanpak?

Door het retourproces stapsgewijs te implementeren, kunnen we er zeker van zijn dat elk onderdeel goed werkt voordat we het breder lanceren. We willen er zeker van zijn dat het proces voor jullie als dealer gebruiksvriendelijk en efficiënt is.

Wat is er nieuw?

Met de nieuwe retourprocedure voor accu’s introduceren we verschillende belangrijke veranderingen:

  • Geen creditnota’s meer: In plaats van creditnota’s aan te maken, vervangen we defecte accu’s. Dit verkort de doorlooptijd en zorgt ervoor dat de fiets sneller weer verkocht kan worden.
  • Externe partij voor accuhandeling: We werken samen met een externe partij voor het efficiënter verwerken van retouraanvragen en het vervangen of recyclen van accu’s.
  • Handling fee: Voor het inleveren van een niet-defecte accu of een accu buiten de garantie wordt een handling fee van €35,- in rekening gebracht. Dit bedrag dekt een deel van de kosten voor retourtransport, verwerking en vervanging van de accu.

We zijn ons ervan bewust dat het finetunen van het accu-retourproces nog wat uitdagingen met zich meebrengt en dat het retourneren van de accu’s niet altijd vlekkeloos zal verlopen. We hechten veel waarde aan jullie feedback en vragen jullie dan ook om jullie ervaringen met het nieuwe retourproces met ons te delen. Jullie input zal ons helpen om het proces te optimaliseren en de best mogelijke service aan onze klanten te bieden.

Belangrijke informatie samengevat:

  • Op dit moment is het alleen mogelijk om accu’s te retourneren.
  • Bij het inleveren van een artikel buiten de garantie of een niet-defecte accu, wordt een handling fee van €35,- in rekening gebracht.
  • Beschadigde accu’s, inclusief gevallen accu’s of accu’s met een gebroken behuizing, kunnen niet geretourneerd worden vanwege wetgevings- en veiligheidsredenen.
  • Zorg ervoor dat de aankoopfactuur van de fiets/accu bij de retouraanvraag wordt gevoegd. Het ontbreken of incorrect zijn van de factuur kan ook leiden tot een handling fee van €35,-.

We zijn ervan overtuigd dat deze verbeteringen bijdragen aan een efficiënter en klantvriendelijker retourproces. Voor verdere vragen of ondersteuning staan we graag voor jullie klaar.

Met vriendelijke groet,

Het QWIC team