QWIC e-bike wint AD Fietstest 2020

De QWIC Premium i MN7+Belt is tijdens de jaarlijkse fietstest van het Algemeen Dagblad, in samenwerking met Fietstest.nl, verkozen tot ‘Beste Koop’ in de categorie ‘Elektrische stadsfietsen €2.500+’. Hiermee troeft QWIC waardige concurrenten af zoals; Sparta, Koga, Batavus en Gazelle.

De fietstest is onafhankelijk uitgevoerd door het AD onder leiding van Powered by Data, waarbij een testpanel van 115 consumenten fietsen in diverse categorieën heeft getest. Fietsen worden door het panel beoordeeld op rijeigenschappen, comfort, de motor, het scherm en de prijs-kwaliteitverhouding. Op 24 juni is de volledige uitslag te lezen in het Algemeen Dagblad en op Fietstest.nl.

QWIC Premium i Serie
De Premium i Serie is de nieuwste serie in de QWIC collectie en valt op vanwege de luxe uitstraling en de volledig in het frame geïntegreerde accu. De Premium i MN7+Belt is uitgevoerd met een Bafang middenmotor met zowel rotatie- als krachtsensor. De e-bike heeft een 7-speed naafversnelling met schakelsensor, hydraulische schijfremmen, riemaandrijving en een full color LCD display.

Taco Anema, CEO en oprichter QWIC, is blij met de beoordeling van de AD Fietstest 2020: “Onze Premium i Serie hebben wij begin 2020 geïntroduceerd en we zijn ontzettend trots op dit resultaat. De Premium i is bij uitstek een e-bike voor de fietser met oog voor detail, zonder concessies te doen aan kwaliteit en comfort. De beoordeling ‘Beste Koop’ uit de AD Fietstest onderstreept de aandacht en kwaliteit waarmee wij onze elektrische fietsen produceren”.

Over QWIC | Dutch Design E-bikes

QWIC is een snelgroeiende fabrikant van premium design e-bikes. De producent is actief in Nederland, België en Duitsland. Recentelijk won QWIC de tweede plek van de FD Gazellen (regio West).

Het is de ambitie van QWIC om de huidige mobiliteitsproblemen en milieuvervuiling te reduceren door het ontwikkelen van innovatieve elektrische fietsen. Met een modern design en het gebruik van de beste componenten tilt QWIC ieder jaar haar elektrische fietsen naar een hoger niveau. Dit bewijzen de vele internationale e-bike prijzen die QWIC recent heeft gewonnen. Zo is de Premium MN8 door zowel het Algemeen Dagblad als de ANWB in 2019 bekroond. Binnen de Performance Serie ontvingen de MD11 en MA11 Speed de onderscheiding ‘Kooptip 2019’ van ElektroRad, het Duitse equivalent van de ANWB. De Premium Q is in 2020 bekroond met twee iF DESIGN AWARDS 2020 en de prestigieuze Red Dot Design Award.