Vivium brengt zorg aan huis op QWIC e-bikes

Zorgpersoneel van Vivium Zorggroep in de regio Gooi en Vechtstreek heeft onlangs 45 QWIC e-bikes in ontvangst genomen waarmee zij zorg zullen verlenen aan huis. Deze mobiliteitsoplossing is gecreëerd toen bleek dat het zorgpersoneel behoefte had aan vervoer op een e-bike, vanwege het gemak, de snelheid en het duurzame karakter. Riemersma Leasing biedt met haar zorgleaseconcept de totaaloplossing voor alle mobiliteitswensen van Vivium.

Vivium: “Zorgeloos reizen is een onderdeel van de Vivium Mobiliteitsregeling en houdt in dat we medewerkers zoveel mogelijk ondersteunen bij het reizen naar en voor het werk. De Vivium Wijkteams die zorg aan huis bieden, werken in de wijk, in een beperkt gebied met korte afstanden. Vaak ook in het centrum, waar het parkeren van een auto lastig is. De e-bike is dan een perfect vervoersmiddel.”

Onder andere de medewerkers van het wijkteam Weesp Centrum (foto rechts) hebben hun elektrische fietsen in ontvangst genomen. “De fietsen zijn echt geweldig!! We zijn heel erg blij met deze mooie fietsen, de oude waren echt meer dan op en we bleven er geld aan uitgeven. Dus nogmaals heel erg bedankt dat wij weer met mooie en veilige fietsen door de wijk rijden. We vinden de fietstassen met Vivium er op ook erg mooi en praktisch.”

Dirk-Jan Hilboesen, Sales & Marketing QWIC: “Wij zijn ontzettend trots dat het zorgpersoneel van Vivium zorg aan huis biedt op onze QWIC e-bikes. Het zorgpersoneel levert belangrijk werk en wij leveren graag een bijdrage om hun werk comfortabeler, efficiënter en sneller te maken.”

Samenwerkende partijen
In samenwerking met Riemersma Leasing is de mobiliteitsoplossing tot stand gekomen. QWIC levert de witte e-bikes die Vivium voor de Wijkteams Zorg aan huis leaset bij Riemersma. Service aan de fietsen wordt geleverd door de lokale QWIC servicepunten Bike Totaal Bout in Huizen en Bike Totaal Daatselaar in Bussum.

Zorglease op maat
Joost van den Akker, Riemersma Leasing: “Wij kennen de markt waarin zorginstellingen opereren. Wij

weten bijvoorbeeld dat het aantrekken van personeel in de zorgsector een serieuze uitdaging is. En wij weten hoe zorginstellingen zich op het gebied van mobiliteit kunnen onderscheiden op de arbeidsmarkt. Zonder organisatorische rompslomp, want die neemt Riemersma Leasing uit handen. Het “Zorglease op maat” concept biedt voordelen voor zowel de zorginstelling, als de medewerker en de cliënten. Een mooie oplossing waar wij Vivium heel goed mee ondersteunen.”

Over QWIC | Dutch Design E-bikes

QWIC is een snelgroeiende fabrikant van premium design e-bikes. De producent is actief in Nederland, België en Duitsland. Het is de ambitie van QWIC om de huidige mobiliteitsproblemen en milieuvervuiling te reduceren door het ontwikkelen van innovatieve elektrische fietsen. Met een modern design en het gebruik van de beste componenten tilt QWIC ieder jaar haar elektrische fietsen naar een hoger niveau. Dit bewijzen de vele e-bike prijzen die QWIC recent heeft gewonnen, zoals de AD Fietstest 2020 en internationaal erkende designprijzen als de iF DESIGN AWARDS 2020 en de prestigieuze Red Dot Design Award.

www.qwic.nl

Over Vivium | Vivium helpt mensen verder

Vivium Zorggroep helpt mensen om hun eigen leven te blijven leiden, in elke levensfase. Zo gezond, vitaal en zelfstandig mogelijk. Ook ondersteunen we partners en familie indien gewenst. Wij geloven in de kracht van mensen. Onze klanten en hun naasten weten zélf het beste welke ondersteuning ze nodig hebben. Wij luisteren en werken samen aan een oplossing die past. Of het nu gaat om zelfstandig wonen, revalidatie, goede zorg, een passende woonsituatie of plezierig leven: Vivium helpt mensen verder.

www.vivium.nl

Over Riemersma | Leasing

In vrijheid en met plezier ontstaan bijzondere mobiliteitsoplossingen. Daar geloven wij heilig in. Wij zijn ambitieus, niets is ons te gek en wij zetten alles op alles om jouw mobiliteitswensen te vervullen. Onze flexibiliteit en creativiteit zijn groot en gaan oneindig ver. Wij vinden voor iedereen de ultieme mobiliteitsoplossing. Beloofd. Persoonlijk en oprecht contact op een Brabantse, gastvrije manier. Dat kun je van ons verwachten. Geen halfbakken adviezen, maar eerlijke, transparante en persoonlijke communicatie. We willen je namelijk écht helpen en je de allerbeste oplossing bieden. Nu én in de toekomst.

www.riemersmaleasing.nl