Het Nederlandse e-bike merk QWIC steelt opvallend de aandacht in Berlijn. In de Duitse hoofdstad is een pop-up window gerealiseerd waar de QWIC Premium Q op een ludieke manier wordt getoond. Gebaseerd op het concept van pup-up shops wil het e-bike merk haar e-bikes in de regio Berlijn meer onder de aandacht brengen.
Mia Sabotke, Brand Marketeer bij QWIC, is het brein achter de pop-up etalage: “QWIC groeit snel in Duitsland en met deze unieke en ludieke actie willen we onze e-bikes in de regio Berlijn verder onder de aandacht brengen. We zien in deze regio de interesse van consumenten in onze e-bikes groeien en we informeren hen graag op een vernieuwende manier over onze e-bikes”.
Guerilla actie
In de maanden augustus en september wordt de – met diverse design awards geprezen – QWIC Premium Q MN8 gepresenteerd in de pop-up window in het hart van Berlijn. Met behulp van krijt stencils op straat wordt de aandacht van voorbijgangers getrokken en worden zij naar de pop-up window geleid. Door het scannen van een QR code op het raam krijgen geïnteresseerden meer informatie over de e-bike.
De actie is opgezet in samenwerking met QWIC dealer Wingwheels, gelegen op 700m afstand van de pop-up locatie. Geïnteresseerden kunnen zich bij de dealer verder laten informeren over de e-bikes van QWIC en er direct een proefrit op maken.
Over QWIC | Dutch Design E-bikes
QWIC is een snelgroeiende fabrikant van premium design e-bikes. De producent is actief in Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk. Het is de ambitie van QWIC om de huidige mobiliteitsproblemen en milieuvervuiling te reduceren door het ontwikkelen van innovatieve elektrische fietsen. Met een modern design en het gebruik van de beste componenten tilt QWIC ieder jaar haar elektrische fietsen naar een hoger niveau. Dit bewijzen de vele e-bike prijzen die QWIC recent heeft gewonnen, zoals de AD Fietstest 2020 en internationaal erkende designprijzen als de iF DESIGN AWARDS 2020 en de prestigieuze Red Dot Design Award.