Onderscheiden door ANWB, AD en ElektroRad, sleept de Premium MN7 al jarenlang de ene prijs naar de andere in de wacht.  De QWIC Premium MN7 is een krachtige, stille en zeer onderhoudsvriendelijke elektrische fiets.  Bekijk video

Prijswinnende middenmotor

De Premium MN7 beschikt over krachtige Bafang middenmotor met een 80 Nm (Newtonmeter) koppel. Dit maakt de Premium MN7 geschikt voor heuvelachtig gebied en steile berghellingen.

Middenmotor Lees hier meer

Accu

De accu van de Premium MN7 zit verwerkt in de bagagedrager, deze kun je eenvoudig plaatsen en terug uitnemen.

Actieradius

Hoeveel km kun je met een volle Premium MN7 accu afleggen? Dat hangt onder andere af van de capaciteit en accugrootte die je kiest:
417 Wh accu (standaard inbegrepen) → gemiddeld 65 km
625 Wh accu (meerprijs €300,-) → gemiddeld 90 km
756 Wh accu (meerprijs €400,-) → gemiddeld 100 km

Let op: Bovenstaande gemiddelde afstanden zijn slechts indicaties. De actieradius is afhankelijk van verschillende factoren. Informeer jezelf hier

Naafversnelling met 7 versnellingen

Naafversnelling met 7 versnellingen

De Premium MN7 beschikt over een Nexus naafversnelling met zeven versnellingsstanden. Dit versnellingssysteem heeft een schakelbereik van 244%. Dit betekent dat je bij de lichtste versnelling 2.44 meer trapomwentelingen maakt dan bij de zwaarste versnelling.

Naafversnelling | Lees hier meer

Kettingaandrijving met gesloten kettingkast

Kettingaandrijving met gesloten kettingkast

De Premium MN7 is ontworpen met een kettingaandrijving, waarvan de fietsketting omhult is door een gesloten kettingkast. Deze combinatie zorgt voor een hoog rendement en maakt het e-bike model zeer onderhoudsarm.

Kettingaandrijving Lees hier meer
Gesloten kettingkast Lees hier meer

Frame design

Frame & Design

De Premium MN7 is gebouwd met een handgemaakt lichtgewicht aluminium 6061-T6 frame. Doordat het frame intern dubbelwandig is, is het model extra stijf. Het frame is smoothwelded, wat betekent dat de lasnaden overal mooi weggewerkt zijn. Tevens zijn alle kwetsbare delen beschermd of weggewerkt waardoor een clean ogende no-nonsense fiets is ontstaan. Zo lopen de remleidingen volledig door het frame en zijn er geen loshangende kabels die kunnen blijven hangen.

E-bike met hydraulische velgremmen

Hydraulische velgremmen

De Premium MN7 is uitgerust met hydraulische velgremmen. Bij dit remsysteem wordt, zodra je de remhendel inknijpt, olie door de remkabel geduwd. De druk op de olie zorgt ervoor dat de remblokjes tegen de velg duwen.

Hydraulische velgremmen Lees hier meer

Bafang midden display

LCD Display

Dankzij het overzichtelijke LCD display in het midden van het stuur is het zeer eenvoudig om de QWIC Premium MN7 elektrische fiets te bedienen.

Reviews

  1. Marjolein

    Nadat mijn e-bike gestolen werd heb ik precies dezelfde fiets opnieuw gekocht, omdat ik er zo tevreden over ben. De fiets is mooi afgewerkt, ziet er sportief en fiets zeer comfortabel. Ik raad de fiets iedereen aan!
  2. Bernard

    ben er nu 3 weken mee aan het fietsen wat een goede aankoop is dit , kan dik 130 km fietsen met 1 accu ( 756WH) met stand 2 /3 in stand 5 ga ik makkelijk de 70 km aantikken je moet wel bij stilstand de versnelling op 4 zetten om een goed weg te kunnen rijden ( op stand 2 ) maar als de accu ... contact maakt vlieg je weg de fiets is goed afgwerkt en heeft een mooie uitstraling . ben in amstelveen geweest om proef te rijden netjes en goed geholpen zonder enige verkoop plaatje dit doen ze daar niet dit moest ik met de dealer regelen , dit vind ik fijn je krijgt daar niet het idee van je moet , complimentjes daarvoor verder zou ik deze fiets iedereen aanradenVerder lezen
  3. Henk

    Zoals eerder vermeld in een review heeft mijn nieuwe fiets 2 weken bij de dealer gestaan met een tik in de motor. Het bleek een constructiefout te zijn bij de motorophanging en is keurig opgelost door Qwic door een nieuwe fiets te sturen en een nieuwe accu die ook niet aan de verwachtingen voldeed.... Al met al een uitstekende service en de nieuwe fiets doet het super en ik ben er erg blij mee.Verder lezen
  4. michel brabander

    absolute superfiets, heb in een jaar tijd 7000 km gereden en dus heel wat auto-kilometers en brandstof uitgespaard. accu (470 wh.) is nu nog net voldoende, maar in de winter en komende jaren, als hij verder degradeerd zal ik een upgrade moeten doen. Mijn vriendin heeft zojuist dezelfde gekocht maar... die voelt toch anders aan in de ondersteuning, alsof de software een ander programma gebruikt. De dealer heeft de overbrengingsverhouding verandert en dat is voor haar voldoende. ik vind mijn fiets krachtiger aanvoelen.
    Minpunten; accu’s zijn onvoorstelbaar duur en ik zal zeker naar alternatieven zoeken, usb aansluiting slaat nergens op in de huidige positie.
    Verder lezen
  5. Theo van Westbroek

    Ik heb de fiets sinds mei 2017 en inmiddels 5.500 km gefietst. Pluspunten zijn de krachtige en stille Bafang middenmotor. De fiets ligt erg stabiel op de weg wat bijdraagt aan de veiligheid. Het bereik van de grotere accu is goed, maar met 60 km op ondersteuning 2 houdt het op. Voor mij overigens... ruim voldoende. De fiets is degelijk gebouwd en geeft tot nu geen problemen. Enig minpuntjes zijn vochtvorming in het display en het spontaan afbreken van de koplamp. Bij de aanschaf van een volgende fiets staat Qwic bovenaan het lijstje.Verder lezen
  6. Hees

    Ik heb de fiets nu een paar maanden en hij is geweldig. Hij komt uit Laren en Bart heeft de controller ingesteld op maximaal. Dat betekent in theorie dat hij tot 60km/u ondersteuning biedt. Ook heeft hij het achtertandwiel van 14 naar 12 gebracht zodat je in de 7e versnelling met normale... pedaalomwentelingen gemakkelijk 35 à 40 fietst. Dit natuurlijk wel in standje 5 van de ondersteuning. Nog nooit zo’n fijne fiets gehad!Verder lezen
  7. Henk

    Dit is mijn tweede QWIC fiets, de eerste was een Trent MN7 HS11. Een fantastische fiets maar voor mij te weinig actieradius met 50 km was de accu was leeg in stand 2. Een nieuwe accu had gekund maar de fiets was 3.5 jaar oud dus ingeruild voor een nieuwe Premium MN7 XL met de zwaarste accu.
    Deze...
    MN7 fietst heerlijk, toch staat hij al een week in de werkplaats voor 2 nieuwe velgen. De remmen maken veel lawaai achter en denderen bij het remmen (kromme velg) voor.
    Maar goed, het zal ongetwijfeld worden opgelost en gaan weer vele kilometers maken.
    Verder lezen
  8. Tom

    Na 3 maand en 1000km op de teller ben ik nog steeds tevreden over mijn fiets. Wel ondervind ik al enige speling op de voorvering,maar deze moet dan ook over Belgische wegen rijden 😉
  9. Klaas van Liempt

    Een fantastische fiets zowel vlak als bergop heb je veel hulp alleen de motor van mijn vrouw is niet stil en bromt veel terwijl de mijne muisstil is en we hebben beiden hetzelfde type fiets, al naar laten kijken maar nog steeds dat irriterend geluid.
  10. Dina Peper-v.d. Werf

    Heb de fiets vanaf april 2016. fietste er alleen zomers lange tochten op. Ben er erg tevreden over. Gebruik hem nu alle dagen in de stad. Het enigste min puntje vind ik, dat je s,avonds niet kunt zien in welke versnelling je rijdt.
  11. J Veenker

    Een hele fijne fiets met prima kwaliteit en rijgedrag. Ik heb de fiets 3 jaar. Ik vind wel dat er aan mijn fiets teveel kapot is gegaan en vervanging vond ik érg duur. Ook de levertijd van onderdelen valt mij erg tegen. Mijn motor ging na 3 jaar stuk en levering van een nieuwe duurde zo’n 7... weken uiteindelijk en dat kostte mij 1150,-. Ik ben vrij afhankelojk van mijn fiets, dat was erg vervelend. Er zijn al twee sensoren, een display, een kap van de batterij en een accu vervangen. In totaal zo’n beetje de nieuwprijs van de fiets. Dat vind ik niet in verhouding.
    De MN 7 heeft 7 versnellingen. Als je met trapondrrsteuning fietst (voor mij de enige optie) en je het door Qwic geadviseerde toerental gebruikt dan heb je niet meer dan de eerste 5 versnellingen nodig. Versnelling 6 en 7 gebruik ik dan ook nooit. Boven de 25 km fiets ik niet, veel te link en veel te zwaar. Ik mis wel een lagere versnelling als ik in steile heuvels fiets of tegen forse wind in. Kortom, ik zou het een overweging vinden om de huidige 7e versnelling weg te laten ten gunste van een lager verzet in de eerste versnelling.
    Verder lezen
  12. Jeroen D

    Fiets nu een paar maanden in gebruik.
    Plus punten:
    – Comfortabel rijden door het te verstellen zadel (lekker breed) en stuur.
    -Stille en krachtige middenmotor.
    – Fraaie vormgeving en geheel te customizen. Ik heb de Ocean Blue variant met de witte banden (die normaal alleen op de mat zwarte...
    uitvoering zitten).
    Min punten:
    – Er wordt geen Torx sleutelset mee geleverd en dat mag toch wel voor die prijs.
    – De afstand van pedaal tot aan het voorwiel is veel te kort. In horizontale stand en met sturen door de bocht blijven mensen met grote voeten letterlijk achter het spatbord haken. Dit is een ernstig veiligheidsrisico (re-design?)!!!
    Verder lezen
  13. Joop van der Velde

    Na 190 km gefietst te hebben op de Qwic MN7, ben ik positief verrast over de rijkwaliteiten van deze Qwic! De sterke middenmotor zorgt er voor, dat zelfs met weinig ondersteuning deze fiets erg licht fiets!
  14. Arie Westdijk

    Heb de MN7 nu sinds een week of 7 en er staan al 1250 kilometers op, als het goed weer is gebruik ik hem om van en naar het werk te fietsen (32 KM retour), en afgelopen week voor het eerst 2x in het pikkedonker gefietst.
    Op een heel lang stuk zonder straatverlichting was ik bang dat ik té weinig...
    licht zou hebben, maar het kleine led-licht koplampje geeft een zee van licht, en daardoor prettig en best veilig met zo veel zicht.
    Verder is de fiets aangenaam in het gebruik, hoewel hij best wél zwaar is.
    Een minpuntje is dat de boutjes van de standaard ieder keer los trillen, hiervoor heb ik nu zelf veerringetjes er tussen gemonteerd.
    Ook de knopjes voor de bediening van de verlichting/ondersteuningsstanden zijn wat aan de kleine kant.
    Verder zou het fijn zijn als deze knopjes zouden oplichten als je met je licht aan fietst, en het zou ook voor de versnellingsstand-display beter zijn, zodat je kan zien in welke versnelling je aan het fietsen bent.
    Als de accu vervangen moet worden over een paar jaar, hoop ik niet dat deze écht zo duur zal zijn zoals de ANWB in de E-Bike test 2018 liet zien (€ 949) !!
    Verder ben ik erg tevreden over de Qwic MN7, en hoop er nog veel plezier van te hebben.
    Verder lezen
  15. Jeroen

    Fijne fiets, kan niet anders zeggen. Maar de usb aansluiting zit wel erg onhandig.
  16. Ton&Trieny

    Wij hebben beiden de fiets 2 maand geleden gekocht en zijn erg tevreden over de fiets. Wij fietsen vooral in de avonden en het weekend en hebben er al aardig veel plezier van gehad. Zowel op vlak gebied en in heuvel landschap. Wij fietsen ook nog wel eens op zandpaden en dan is de middenmotor toch... wel favoriet.Verder lezen
  17. Rob

    Absoluluut de beste ebike voor de stad en woon-werkverkeer met een zeer stille motor voor mooie toertochten in het weekend. Daarnaast is hij natuurlijk erg fraai met als detail de weggewerkte kabels in het frame.
    Zeer goede ondersteuning bij tegenwind en berg opwaarts, de 5 standen bieden een...
    uitgebreide keuze aan ondersteuning. Helemaal top, heb ook een fietstas besteld bij treesizeverse, dat maakt een zeer mooie combi.Verder lezen