Beste dealer,
Sinds afgelopen week is er een update online gezet op de dealerportal.
Bij “bestellingen” ziet u nu weer de correcte geplande leverdatums staan. Ook ziet u de verzochte leverdatum. Beide kolommen zijn eenvoudig te rangschikken door erop te klikken.
Het is belangrijk om zowel de geplande leverdatums als de verzochte leverdatums in de gaten te houden.
Verzochte leverdatum
De verzochte leverdatum wordt gevraagd tijdens het invoeren van een bestelling. Het is mogelijk dat een fiets momenteel niet beschikbaar is maar u toch kan verzoeken om de fiets “zo spoedig mogelijk” bij u af te leveren.
Het kan dus zijn dat een verzochte leverdatum in het verleden staat. Als alle producten van de order bij ons binnen zijn, wordt de order automatisch naar u verzonden.
De planning tool is niet gebonden aan het leverschema van onze vervoerder. Hierdoor kan het zijn dat u verzoekt een fiets die op voorraad is op vrijdag afgeleverd te krijgen, echter is het routeschema dinsdag/donderdag. De fiets wordt dan de eerste volgende dinsdag bij u afgeleverd, en niet op uw exacte verzochte leverdatum.
Geplande leverdatum
Het is mogelijk dat een fiets die bijv. gepland staat voor half juni, door productie problemen naar eind juni wordt geschoven en hierdoor ook de geplande leverdatum wordt aangepast. De verzochte leverdatum blijft echter staan.
Het tegenovergestelde kan ook gebeuren: Fietsen worden eerder geleverd dan in eerste instantie gepland. Indien u de verzochte leverdatum nog in het verleden hebt staan, worden deze orders ook automatisch uitgestuurd wanneer de fietsen bij ons binnen zijn.
Aanpassen orders
- U kan weer zelf uw orders wijzigen in de dealerportal. Momenteel kan u alleen orders verplaatsen naar de toekomst.
Om te voorkomen dat orders nog gewijzigd worden die al verstuurd zijn, kunnen orders alleen gewijzigd worden indien de geplande leverdatum minimaal 3 dagen in de toekomst staat. (Wij geven de order ongeveer 2 รก 3 dagen voor de geplande leverdatum door aan Westerman)
- De order kan maximaal 1 maand naar achter worden geplaatst. Hierdoor houden we ook fietsen beschikbaar voor uw collega’s, en dient u na 1 maand, de order af te nemen of in overleg met onze Customer Service de order te annuleren, en indien nodig opnieuw te bestellen.
Referentie
U kan ook weer de referentie toepassen door een order te openen en op bestelling wijzigen te klikken. U kan dit alleen wijzigen ongeveer 3 dagen voor de geplande leverdatum. (dit is afhankelijk van de verzenddatum van de order)
Maximaal 3 fietsen in 1 bestelling.
U kan nu maximaal 3 fietsen in uw winkelmand selecteren om in 1 keer te bestellen. U kan wel meerdere fietsen in de winkelmand plaatsen zodat u in 1 keer alle fietsen kan toevoegen.
Klik hier voor de : QWIC handleiding Dealerportal