NO INDEX??
Nieuws

E-bike bezorgservice + campagnes

QWIC’s response op de Corona crisis
Amsterdam, 9 april 2020

Beste Dealer,

Het zijn bijzondere tijden voor onze markt. De overheid stimuleert mensen om binnen te blijven en winkelbezoek te beperken tot het voorzien in primaire levensbehoeftes. De consequenties hiervan merken we samen; uw winkels worden steeds leger en onze verkopen stagneren. Andere merken waaronder Stella, Vanmoof en Gazelle pakken groots uit in landelijke campagnes om hun verkopen op peil te houden, en wij kunnen niet achterblijven. Samen met u willen wij dit aanpakken, en de consumenten ook in deze tijd winnen voor het kopen van een QWIC.

Nu de winkel even niet meer de plaats is waar de consument zich oriënteert op een nieuwe e-bike, is dit verschoven naar online. Het is van belang dat we deze online-klanten actief gaan helpen met het maken van de juiste keuze.

Vanaf goede vrijdag starten wij een campagne om consumenten voor een QWIC te interesseren. We gaan dit versterken via vlogs, blogs maar ook traditionele PR. Vanaf komende vrijdag is het voor consumenten mogelijk om per telefoon, email of chat gratis persoonlijk en vakkundig advies te krijgen en de e-bike te kiezen die het beste bij hen past. Samen met u, onze lokale dealer, willen wij hen ontzorgen met een gratis rijklaarmaak- en thuisbezorgservice. We vragen daarbij uw hulp.

Deze tijdelijke strategie is gebaseerd op directe verkoop door QWIC en uitlevering via u, onze dealer.

  • Indien gewenst door de consument, zullen wij voor u de lead genereren en het contact aan u doorzetten voor het maken van een afspraak voor ‘private shopping’ in uw winkel;
  • Indien gewenst, mogelijkheid tot Private Shopping bij QWIC’s Showroom in Amstelveen;
  • Op basis van de gebruikelijke uitleveringsvergoeding vragen wij u om zorg te dragen voor uitlevering aan de klant, en om het contact met de nieuwe klant van ons over te nemen voor het leveren van uw gebruikelijke after sales service.
  • We vragen u indien de klant dit wenst de fiets bij de consument thuis te bezorgen. We zullen dit per order met u afstemmen;
  • Om het vertrouwen in de producten te vergroten geven we op alle QWIC e-bikes, gedurende de actie, gratis een verlengde garantie van 5 jaar. Voor online gaat dit automatisch en als dealer dient u dit via het webformulier aan te vragen.

Ten gevolge van de agressieve marketing van andere merken in de markt hebben we tevens besloten om tijdelijk, tot 15 mei, voor twee modellen af te wijken van ons stabiele prijsbeleid en de volgende twee fietsen zeer scherp te prijzen:

  • QWIC Premium MA8 Tour van € 3.299,- voor € 2.499,-
  • QWIC Premium MN8 Tour van € 2.799,- voor € 2.199,-

Voor deze modellen gelden dezelfde condities, met een gereduceerde uitleververgoeding van € 200,- ex btw.

De keuze voor deze twee modellen is een logische; we hebben op basis van ons eigen vertrouwen in hun markpotentie een ruime voorraad, terwijl u samen met uw collega’s deze e-bikes slechts in zeer beperkte mate van ons heeft besteld.

Wij zijn ervan overtuigd dat de combinatie van vakkundige online keuzebegeleiding en het adequaat antwoorden op de concurrenten, de aandacht de komende weken weer op QWIC vestigt, en daarmee op onze gezamenlijke business. Tevens zijn wij ervan overtuigd dat we met deze actie niet alleen de actie fietsen verkopen maar door de aandacht en traffic naar onze website dat portfolio breed de verkopen een boost zullen krijgen.

Tenslotte willen wij benadrukken dat wij – ondanks bovengenoemde uitzonderlijke maar noodzakelijke acties – volledig vasthouden aan onze strategie van samenwerking met een vakkundig dealerkanaal en het borgen van een stabiele prijsstructuur.

Mocht u op basis van deze memo contact met ons willen opnemen, dan staan wij u graag via de gebruikelijke kanalen te woord.

Partnerschap bewijst zichzelf onder moeilijke omstandigheden; ik reken op u.

Met vriendelijke groet,

Taco Anema
Algemeen directeur

 

 

 

VRAAG & ANTWOORD

Vraag: Waarom is er nu een actie nodig?

Antwoord: Door de coronacrisis blijven mensen veel meer thuis en komen maar weinig naar de winkels. Om deze thuisblijvers toch te bereiken en over te halen een fiets te kopen willen we ze online benaderen en daarna per telefoon deskundig advies geven welke QWIC te kopen.

Voor de mensen die toch naar de winkel komen hebben we nu de actie dat ze 5 jaar garantie krijgen. Hiermee stralen we vertrouwen uit en geven we ze hopelijk het laatste duwtje om voor een QWIC te kiezen. LET OP! Garantie wordt op de consument zijn naam en de fiets geregistreerd en geldt alleen bij een ingevuld online formulier.

Vraag: Wat is private shopping?

Antwoord: Private shopping betekent dat wij of u een afspraak met de consument maakt om op afspraak in uw winkel te komen. De consument is dan alleen of in hele grote winkels met slechts enkele andere in de winkel zodat hij ten alle tijden 2 meter afstand kan bewaren. Hiernaast gelden tijdens de private shopping de strikte hygiënevoorwaarde en komen er geen ongenodigde klanten zomaar binnen.

Vraag: Hoe werkt de 5 jaar garantie?

Antwoord: Voor fietsen die u als dealer zelf verkoop van 9 april tot en met 15 mei kunt u de consument via de website 5 jaar garantie laten aanvragen door het formulier in te vullen en de kassabon te uploaden. Alle fietsen die online via de QWIC-website verkocht worden krijgen automatisch 5 jaar garantie. We houden de gegevens van de consument en fietsen automatisch bij.

Vraag: Hoe kan de consument een proefrit maken?

Antwoord: Dit kan voor aankoop door een afspraak in te plannen voor een private shopping met proefrit optie. Ook kan dit na aankoop door tijdens het uitleveren een klein rondje te fietsen of alles akkoord is en de fiets aan de verwachting voldoet. Dit laatste is sowieso aan te bevelen voor een maximale klanttevredenheid.

Vraag: Kan ik de Premium Tour nu ook zelf inkopen tegen een gereduceerd tarief?

Antwoord: U kunt de fiets wel inkopen maar tegen de normale inkoopprijs. We verkopen deze twee modellen nu tegen op=op prijzen om de aandacht te trekken ook naar andere modellen uit onze collectie.

Vraag: Ik heb net voor de volle prijs Premium Tour-modellen ingekocht. Word ik nu gecompenseerd?

Antwoord: Er zijn maar weinig Premium Tour-modellen verkocht, veel minder dan waar we op gerekend hadden. Bent u een van de dealers die deze modellen wel actief voert, vragen we u mee te doen met de actie middels een startvoorraad is eindvoorraad principe. Door deze scherpe aanbieding verwachten we deze modellen snel uit te verkopen en meer traffic voor QWIC in het algemeen te genereren. Hierdoor komt er weer ruimte om bijvoorbeeld de nieuwe Premium Inter modellen op voorraad te nemen.

Vraag: Ik kan fietsen niet bij de consument thuis afleveren. Kan ik dan wel meeprofiteren van de actie?

Antwoord: Zeker, niet alle consumenten willen de fiets thuis laten bezorgen. Als er een order uit uw regio komt zullen we die bij u inbrengen. Als u deze niet kunt uitvoeren zullen we de volgende dichtstbijzijnde dealer vragen. Als u deze wel kunt en wilt uitvoeren, krijgt u de fiets toegestuurd samen met de klantgegevens. U neemt daarna zelf rechtstreeks contact op met de consument om met hem een afhaal of bezorg moment af te stemmen.

Vraag: Hoe hoog is de uitleververgoeding?

Antwoord: De uitleververgoeding is zoals in uw overeenkomst vermeld staat 320,- Euro ex btw. Wat u hiervoor moet doen staat ook in de dealer overeenkomst. Dit omvat onder meer het rijklaar maken en uitleveren van de fiets, tezamen met een eerste servicebeurt. Voor het uitleveren van een QWIC Premium Tour model uit de actie geldt een gereduceerd tarief van € 200,- ex btw.