Procedure voor het verhelpen van eventuele uitvalproblemen middels BMS update bij de Premium i accu
Inleiding
! NIET ALLE ACCUS INSTUREN – ALLEEN ALS ZICH HET BESCHREVEN ISSUE VOORDOET!
U kunt erop vertrouwen dat alle accu’s van het type BA00130 die u sinds 1 juli 2020 nieuw van QWIC ontvangen heeft reeds in de fabriek voorzien zijn van de verbeterde software. Accu’s met artikelnummer BA00125 tonen niet de hier beschreven issues en moeten vandaar sowieso niet worden voorzien van updates.
Recent hebben we een zwakte ontdekt in de software van de eerste leveringen van de nieuwe Premium i accu’s die kan leiden tot het onverwachts terugvallen van de laadstatus. Mocht de batterij indicatie van de accu in het display plotseling dalen, van de normale laadstatus (bijvoorbeeld 65%) naar bijna leeg (rond 0), dan hebben we hier onderstaand proces voor om de accu te voorzien van verbeterde software.
Is het niet direct mogelijk de accu in te sturen dan vindt u een tijdelijke oplossing in onze kennisbank onder de artikel “Premium I – batterijweergave daalt, wegval van motorondersteuning”
Reeds ge-update accu’s kunt u herkennen aan het serienummer:
- Tussen: BA130D1911254595 – BA130D1911255980 | Dus: D191125 (D = Datum, 191125 = 25 November 2019) Opvolgnummer tussen 4595 to 5980.
- Vanaf: BA130D2004010001 | Dus: D200401 (D = Datum, 200401 = 1 April 2020)
Toelichting: De betreffende accu’s met productiedatum 2019 zijn vanwege COVID-19 gerelateerde productie-vertragingen pas dit voorjaar gereed gemaakt voor verzending en konden daarom nog voor verzending van de verbeterde software worden voorzien.
Wat kan je doen om de accu van de verbeterde software te voorzien?
- Meld de accu aan als retour via de dealer portal
- Selecteer de retour categorie “BMS update vereist”

- Vermeld op alle zijkanten van de accu doos “‘ACCU UPDATE’”
Dit is noodzakelijk, zodat wij zo spoedig mogelijk het herprogameren kunnen doorvoeren. Niet correct gemarkeerde accudozen komen op een andere plaats in het warehouse terecht waardoor het langer zal duren voordat het geupdate product retour wordt gestuurd. Alle accu’s met een vermelding “ACCU UPDATE” worden met Prioriteit verwerkt.
Inschatting tijd vanaf ophalen bij de dealer t/m dat accu terug is
- Vanaf het moment dat Mikkropakket de accu ophaalt – maximaal 2 dagen voor aankomst bij ons service partner
- Ingeschatte verwerkingstijd vanuit ons service partner – maximaal 5 dagen
- Herprogrammering afgesloten bij ons service partner – accu word de volgende dag opgehaald door Mikkropakket (uitzondering is afsluiting herprogrammering op een vrijdag, dan word het dinsdag opgehaald) – maximaal 4 dagen
- Als de accu opgehaald is door Mikkropakket arriveert het de volgende dag bij u – de QWIC dealer. (ophalen op een vrijdag kan leiden naar uitlevering op Zaterdag OF dinsdag opvolgende week) – maximaal 3 dagen
Snelste mogelijke afhandeling = 8 dagen (of korter mocht stap 2. sneller lopen)
Langste mogelijke afhandeling = maximaal 14 dagen