FAQ Betaal in termijnen

Wat is QWIC Betaal in Termijnen?
QWIC Betaal in termijnen is een financiering die je kunt aanvragen in de winkel of webshop voor al uw aankopen vanaf €250 tot €5.000. Met Betaal in Termijnen betaal je jouw aankoop niet in één keer maar verspreid in vaste maandelijkse termijnen, terwijl je direct geniet van jouw aankoop.

 

Hoe vraag ik Betaal in termijnen aan?
Heel eenvoudig. Kies in de check-out bij het afrekenen voor Betaal in Termijnen van Santander Consumer Finance en start jouw aanvraag. Wil je vooraf weten of je in aanmerking komt voor een financiering? Gebruik dan onze handige pre-checkcalculator en bereken het zelf.

 

Wat voor financiering vraag ik aan door te kiezen voor Betaal in Termijnen?
Als je kiest voor Betaal in Termijnen vraag je een persoonlijke lening (niet-doorlopend goederenkrediet) aan. Deze lening betaal je af in een vast aantal maandelijkse termijnen tegen een vaste rente. Zo weet je vooraf precies waar je aan toe bent. Het bedrag dat je betaalt is het aankoopbedrag met rente, je betaalt geen andere kosten.

 

 Wat gebeurt er na de aanvraag?
Als Santander jouw aanvraag heeft ontvangen, doen zij eerst een toetsing bij Bureau Krediet Registratie (BKR) om te zien of je andere leningen heeft (gehad) en hoe het terugbetalen van deze lening verloopt/verlopen is. Verder bekijken ze alle gegevens die je hebt opgegeven. Als Santander jouw aanvraag accepteert, ontvangt je een voorlopige goedkeuring. Na definitieve goedkeuring wordt jouw aankoop geleverd en wordt na ongeveer twee maanden de eerste maandelijkse betaling automatisch van jouw rekening afgeschreven.

 

Wanneer start ik met betalen?
Na definitieve goedkeuring van de financieringsaanvraag, wordt jouw aankoop geleverd en wordt na ongeveer twee maanden op de 1ste dag van de maand de eerste maandelijkse betaling automatisch van uw rekening afgeschreven. Alle volgende maandtermijnen worden voortaan op iedere 1ste van de maand afgeschreven totdat jouw lening volledig is afbetaald.

 

Hoe houd ik controle over mijn geldzaken bij Santander?
You are in control! Je kunt 24/7 uw geldzaken bij Santander veilig beheren met Mijn Rekening, een gratis online service bereikbaar via de App of website. Jouw saldo checken, aankopen en betalingen volgen, doe je allemaal via Mijn Rekening. Beschik je over meer rekeningen bij Santander, dan kun je deze gemakkelijk toevoegen zodat je altijd alles in één oogopslag kunt zien. Kijk voor meer info op www.santander.nl/mijnrekening, waar je direct kunt inloggen met jouw account of de Santander App kunt downloaden.

 

Kan ik tussendoor extra aflossen?
Ja, je kunt tussendoor altijd gratis extra of geheel aflossen.

 

Betaal ik extra kosten als ik meer of eerder aflos?
Nee, extra aflossen (dus meer betalen dan jouw maandbedrag) of eerder aflossen is bij QWIC Betaal in termijnen altijd boetevrij.

 

Hoeveel rente betaal ik maandelijks?
De rente die je betaalt hangt af van het bedrag dat je leent en de looptijd die je heeft afgesproken. Kijk in de kredietovereenkomst voor de rente die je betaalt of check het via Mijn Rekening.

 

Kan de rente wijzigen tijdens de looptijd?
Nee, de rente staat vast tijdens de hele looptijd van jouw lening.

 

Wordt er automatisch afgeschreven?
Ja, Santander Consumer Finance schrijft het met jouw afgesproken maandbedrag automatisch van jouw bankrekening af. Dit doen ze totdat de volledige lening is afbetaald. Daarna stopt de maandelijkse afschrijving automatisch.

 

Bij wie leen ik geld?
Betaal per Maand is een product van Santander Consumer Finance Benelux B.V, zij maken onderdeel uit van de Santander Groep. Dit onderdeel richt zich binnen de Santander Groep op het aanbieden van financiële diensten aan consumenten, winkeliers en automotive bedrijven.

 

Als ik vragen heb, bij wie kan ik dan terecht?
Bij de klantenservice van Santander Consumer Finance.
Bent u al klant bij Santander Consumer Finance? Bel 030 – 63 88 100.

 

Wordt mijn aanvraag getoetst bij Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel?
Ja, dat is verplicht. Een BKR-controle is een controle van uw kredietverleden. Er wordt bekeken of u andere kredieten heeft of heeft gehad, maar ook hoe het terugbetalen van dit krediet verloopt of verlopen is. Meer informatie over BKR vindt u op www.bkr.nl.

 

Krijg ik een vermelding bij Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel?
Ja, QWIC Betaal in termijnen wordt aangemeld bij BKR in Tiel.

 

Wat betekent een vermelding bij Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel?
Dit betekent dat het krediet is aangemeld is bij BKR. U bent hierdoor beschermd tegen overcreditering. Dat betekent dat u niet meer kunt lenen dan u financieel aankunt. BKR registreert alle kredieten en het betalingsgedrag van alle consumenten in heel  Nederland. Alle kredietinstellingen en banken vragen bij BKR informatie over de kredieten en het betalingsgedrag op bij een nieuwe aanvraag voor een krediet. Meer informatie over BKR vindt u op www.bkr.nl.

 

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben over QWIC Betaal in termijnen?
Geef jouw ervaring aan Santander Consumer Finance door. Je kunt jouw ervaring per e-mail sturen naar: customercare@santander.nl.