FAQ | Garantie-actie

Bekijk de veelgestelde vragen over de QWIC garantie-actie

Voor welke QWIC e-bikes is de actie geldig?

De actie is geldig voor de Performance RD11, Performance MD11 en de Performance MN380. Exclusief de Performance RD11 Speed en de Performance MD11 Speed. De actie geldt dus niet voor de speed pedelec modellen uit de Performance Serie.

Wat is de looptijd van de garantie-actie?

De actie is geldig bij de aankoop van een Performance RD11, Performance MD11 of een Performance MN380 tussen 1 oktober 2019 en 31 december 2019. Deze actie geldt niet voor onze speed pedelecs.

Ik heb al een Performance fiets gekocht dit jaar, heb ik ook recht op de actie?

Als je een Performance RD11, Performance MD11 of een Performance MN380 hebt aangeschaft voor de campagneperiode maar de e-bike is na 30 september 2019 uitgeleverd (en je kunt dit aantonen op de factuur) dan is de actie ook geldig voor jouw Performance fiets.

Hoe kan ik de 5 jaar garantie claimen?

Jouw Performance RD11, Performance MD11 of Performance MN380 moet geregistreerd worden via MY QWIC. Nadat je de e-bike hebt geregistreerd ontvang je een officieel garantiecertificaat per e-mail. Sla dit certificaat goed op of bewaar het certificaat in geprinte vorm op een veilige plek.  

Voor welke onderdelen geldt de 5 jaar garantie?

De garantie geldt voor op alle mechanische (veringen, voorvork en dempers) en elektrische onderdelen (motor, controller, sensoren, oplader en het display) mits is voldaan aan de garantievoorwaarden. Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals banden, ketting, kettingbladen, freewheel, achter tandwielen en remblokken wordt geen garantie gegeven, tenzij sprake is van constructie- en/of materiaalfouten.

Geldt de garantie ook op de QWIC accu?

De 5 jaar garantie geldt ook voor de QWIC accu alleen kent dit e-bike onderdeel wel andere voorwaarden. Voor de QWIC accu’s geldt een vergoeding van 100% in de eerste 24 maanden, 60% in het 3e levensjaar, 40% in het 4e en 30% vergoeding tijdens het 5e levensjaar.

Welke partij dekt de 5 jaar garantie?

QWIC biedt 5 jaar garantie aan. QWIC vergoedt de elektrische en mechanische onderdelen zoals beschreven in de bovenstaande voorwaarden (exclusief de slijtageonderdelen en exclusief de arbeidsvergoeding). De servicebeurt verloopt zoals gewoonlijk via jouw eigen QWIC dealer.

Ik heb reeds een Performance Serie e-bike, kan ik ook 5 jaar garantie aanschaffen?

De actie geldt voor alle de Performance MD11, Performance MN380 en de Performance RD11 die tussen 1 oktober en 31 december 2019 worden gekocht of worden uitgeleverd (wanneer eerder aangeschaft).

Voor modellen die buiten bovenstaande categorie vallen zijn er toch verlengde garantiemogelijkheden, bekijk QWIC Garantie Plus.

Is de garantie-actie ook geldig bij een online aankoop?

Jazeker, de actie is ook geldig wanneer een Performance MD11, Performance MN380 of een Performance RD11 online wordt aangekocht tussen 1 oktober en 31 december 2019.

Hoe claim ik mijn QWIC garantie in het 3e, 4e of 5e levensjaar van mijn e-bike?

Bij een reparatie aan de e-bike en stuurt de dealer het digitale certicaat toe aan onze Customer Service afdeling. Bij ontvangst van het (digitale) certificaat zorgen wij voor de vergoeding van de onderdelen.

Wordt de schade na een valpartij, diefstal of toegebrachte schade door een derde partij ook vergoedt?

Nee, helaas vallen deze kosten niet onder de garantie-actievoorwaarden. Bekijk de volledige QWIC garantievoorwaarden. 

Valt de terugval in de actieradius (bereik) ook onder de garantie-actie?

Een accu neemt jaarlijks in capaciteit af, daardoor wordt het maximale bereik elk jaar minder. De terugval van het bereik na een aantal jaar is dus normaal voor alle e-bikes. Alle QWIC dealers kunnen de accu diagnostiseren en bekijken hoe jouw accu functioneert.

Is het garantiecertificaat overdraagbaar?

Mocht je besluiten jouw e-bike te verkopen, dan is het certificaat en de 5 jaar garantie niet overdraagbaar aan de nieuwe eigenaar van de QWIC e-bike.