FAQ | Garantie-actie

Bekijk de veelgestelde vragen over de QWIC garantie-actie

Voor welke QWIC e-bikes is de actie geldig?

De 5 jaar garantie-actie is geldig op alle Premium i modellen, Performance (Speed) Serie e-bikes en de Premium MN7D en MN7D+ die nieuw worden aangeschaft tussen 20 augustus 2021 en 31 december 2021.

Let op: Deze actie is niet geldig bij de aankoop van een tweedehands of refurbished e-bike.

Wat is de looptijd van de garantie-actie?

De 5 jaar garantie-actie is geldig bij de aankoop van een actiemodel in de periode van 20 augustus 2021 t/m 31 december 2021.

Ik heb al een QWIC e-bike gekocht dit, heb ik ook recht op de actie?

Wanneer je een QWIC e-bike hebt aangeschaft in de periode voor of na de actieperiode is de garantie-actie helaas niet geldig. Ook niet als de e-bike in de actieperiode rijklaar wordt gemaakt en uitgeleverd door jouw dealer. De actie is een tijdelijke sales-campagne en geldt alleen voor e-bikes die tussen 20 augustus 2021 en 31 december 2021 worden aangekocht.

Hoe kan ik de 5 jaar garantie claimen?

Stap 1: Koop een nieuwe QWIC e-bike (geen tweedehands of refurbished model) uit de actie serie in de actieperiode

Stap 2: Registreer jouw e-bike via My QWIC

Stap 3: Je ontvangt binnen 5 werkdagen het garantiecertificaat per e-mail

Stap 4: Bewaar het certificaat en de aankoopfactuur goed zodat je indien nodig aanspraak kunt maken op de 5 jaar garantie

Voor welke onderdelen geldt de 5 jaar garantie?

De garantie geldt voor alle mechanische (veringen, voorvork en dempers) en elektrische onderdelen (motor, controller, sensoren, oplader en het display) mits is voldaan aan de garantievoorwaarden. Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals banden, ketting, kettingbladen, freewheel, achter tandwielen en remblokken wordt geen garantie gegeven, tenzij sprake is van constructie- en/of materiaalfouten.

-> Lees hier de volledige Garantiebepaling.

Geldt de garantie ook op de QWIC accu?

De 5 jaar garantie geldt ook voor de QWIC accu alleen kent dit e-bike onderdeel wel andere voorwaarden. Voor de QWIC accu’s geldt een vergoeding van 100% in de eerste 24 maanden, 60% in het 3e levensjaar, 40% in het 4e en 30% vergoeding tijdens het 5e levensjaar.

Welke partij dekt de 5 jaar garantie?

QWIC biedt 5 jaar garantie aan. QWIC vergoedt de elektrische en mechanische onderdelen zoals beschreven in de bovenstaande voorwaarden (exclusief de slijtageonderdelen en exclusief de arbeidsvergoeding). De servicebeurt verloopt zoals gewoonlijk via jouw eigen QWIC dealer.

-> Lees hier de volledige Garantiebepaling.

Hoe claim ik mijn QWIC garantie in het 3e, 4e of 5e levensjaar van mijn e-bike?

Bij een reparatie aan de e-bike stuurt de dealer het digitale certificaat en het aankoopbewijs toe aan onze Customer Service afdeling. Bij ontvangst van het (digitale) certificaat en het aankoopbewijs zorgen wij voor de vergoeding van de onderdelen.

Wordt de schade na een valpartij, diefstal of toegebrachte schade door een derde partij ook vergoed?

Nee, helaas vallen deze kosten niet onder de garantie-actievoorwaarden. Bekijk de volledige QWIC garantievoorwaarden. 

Valt de terugval in de actieradius (bereik) ook onder de garantie-actie?

Een accu neemt jaarlijks in capaciteit af, daardoor wordt het maximale bereik elk jaar minder. De terugval van het bereik na een aantal jaar is dus normaal voor alle e-bikes. Alle QWIC dealers kunnen de accu diagnostiseren en bekijken hoe jouw accu functioneert.

Is het garantiecertificaat overdraagbaar?

Mocht je besluiten jouw e-bike te verkopen, dan is het certificaat en de 5 jaar garantie niet overdraagbaar aan de nieuwe eigenaar van de QWIC e-bike.

Ik ben verhuisd en overgestapt naar een andere dealer, kan ik hier ook terecht voor de 5 jaar garantie?

Ja, je kunt bij iedere QWIC dealer terecht. Het is wel zo dat een nieuw servicepunt werkplaatskosten kan rekenen omdat zij geen profijt hebben gehad van de verkoop van jouw fiets. Mocht er een onderdeel onder garantie vervangen moeten worden, dan betaal je uiteraard niets voor dat garantie onderdeel.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen na aanmelding voor My QWIC, is er iets misgegaan?

Wanneer je geen bevestigingsmail hebt ontvangen (ook niet in je spam inbox) dan is de aanmelding waarschijnlijk niet goed gegaan. Probeer het nogmaals in een andere internetbrowser (Google Chrome of Internet Explorer). Als de aanmelding is goed gegaan zie je direct een bevestiging op je scherm en ontvang je ook een bevestiging per e-mail.

Ik heb twee e-bikes aangemeld maar slechts 1x het garantiecertificaat ontvangen. Klopt dit?

Wanneer je meerdere e-bikes hebt aangemeld met hetzelfde e-mailadres, dan ontvang je 1x een bevestigingsmail met het garantiecertificaat op dit e-mailadres. Het garantiecertificaat is voor beide fietsen te gebruiken, maar is enkel geldig in combinatie met de aankoopfactuur.

Per ongeluk heb ik mijn gegevens onjuist ingevoerd, kan ik dit nog wijzigen?

Dat is geen probleem. In de bevestigingsmail die je ontvangen hebt na aanmelding voor My QWIC (Onderwerp: Jouw QWIC e-bike is geregistreerd!) vind je een link om je gegevens zelf te wijzigen.