Performance MN380

✔Accu in frame ✔Middenmotor ✔Traploze versnelling ✔Riemaandrijving ✔25 km/h
Best we can build. De Performance MN380 biedt luxe, comfort en sportief rijgedrag. De krachtige middenmotor zorgt samen met de riemaandrijving en traploze versnelling voor een optimale ondersteuning bij elke gewenste snelheid. Nu met 5 jaar garantie!
Brose middenmotor

Middenmotor

De geruisloze en zeer krachtige middenmotor van Brose is voorzien van interne riemoverbrenging. Hierdoor biedt de motor een soepele overbrenging van haar vermogen. Met een koppel van 90 Nm is de middenmotor van de Performance MN380 een van de krachtigste middenmotoren in de markt. 

Middenmotor Lees hier meer

Traploze versnelling bij QWIC fiets

Traploze naafversnelling

Uniek aan de Performance MN380 is de traploze naafversnelling; een innovatief versnellingssysteem met een oneindig aantal versnellingen. Schakelen kan in elke toestand; tijdens het trappen en in stilstand.

Traploze versnelling | Lees hier meer

Performance MN380 Belt drive

Riemaandrijving

De Performance MN380 is uitgerust met riemaandrijving. Deze riem is gemaakt van rekvrije carbon fiber trekkoorden en slijtvast kunststof materiaal, wat de riemen duurzaam, weerbestendig en onderhoudsvriendelijk maakt.

Riemaandrijving Lees hier meer

Performance e-bikes MN380 met man

Accu

De accu van de Performance MN380 is strak verwerkt in het frame van de e-bike, wat voor een sportief design zorgt. De accu beschikt over een USB aansluiting waardoor men deze makkelijk kan uitlezen. 

Actieradius

Hoeveel km kun je met een volle accu afleggen? Dat hangt onder andere af van de capaciteit en accugrootte die je kiest: 

525 Wh accu (standaard inbegrepen) → gemiddeld 80 km
735 Wh accu (meerprijs €400,-) → gemiddeld 100 km

Let op: Deze gemiddelde afstanden zijn slechts indicaties. De actieradius is afhankelijk van verschillende factoren. Meer informatie.

Performance MN380 Disc Brakes

Hydraulische schijfremmen

De Performance MN380 is uitgevoerd met hydraulische schijfremmen, dit is een remsysteem met de sterkste en veiligste remkracht.

Hydraulische schijfremmen Lees hier meer

Performance Suspension Suntour

Voorvork

De Performnce MN380 is uitgerust met een luxe luchtgeveerde magnesium voorvork met lock-out functie. Deze luxe voorvork zorgt voor extreem hoog rijcomfort ook bij hogere snelheden.

Performance Ergon Saddle

Zadel

Het Ergon ST 10 Gel zadel behoort tot de topproducten van Ergon binnen deze categorie. De ergonomische kern in combinatie met de gelvulling, voorkomt gevoelloosheid bij een langdurig fietsrit.

Zadelpen

Voor ultiem rijgemak zijn alle e-bikes binnen de Performance Serie uitgerust met een Satori verende zadelpen. Met hoge snelheden zorgt dit voor extra rijcomfort. De zadelpen komt echt tot zijn recht bij het nemen van hobbels of het rijden op een onregelmatige ondergrond.

Performance USB display console

Smart Console

De Performance MN380 is uitgerust met een smart console. Een klein en compact display dat via een Bluetooth verbinding gekoppeld kan worden aan de smartphone. Via de QWIC app wordt de fiets bediend en alle beschikbare informatie getoond.

MIK bagagedrager van Performance MN380

MIK bagagedrager

De Performance MN380 is standaard uitgevoerd met een MIK bagagedrager. MIK is een revolutionair systeem om allerlei accessoires op de bagagedrager te bevestigen. Het systeem is zo ontwikkeld dat accessoires van verschillende merken gemakkelijk te verwisselen en te beveiligen zijn.

Reviews

  1. Fred Uffen

    inmiddels al 4 weken in bezit van de MN380, heerlijke fiets , maar helaas is er nog steeds geen update voor de Qwic app voor android ! Wanneer kan ik die verwachten ?Deze fiets mede hiervoor uitgekozen, vragen hierover per mail aan Qwic worden niet beantwoord.
    Voor zo’n dure fiets , mag je toch...
    verwachten dat hij geleverd wordt zoals beloofd in de brochure. hoop nog steeds snel een antwoord te ontvangen van Qwic.Verder lezen
  2. B.hobbelink

    Met de 735 wat accu en op de tourstand kan ik maar 80 km fietsen. Dit valt erg tegen.
  3. Bert van Mierlo

    Wij zijn in het bezit van 2 Qwic fietsen de P-RD10 en MN380 hier hebben we inmiddels zo’n 1000 km mee gefietst.
    Het zijn geweldige fietsen in het gebruik en voldoen zeer ruim aan onze verwachtingen op 1 dingetje na, na 10 x de standaard te hebben gebruikt zitten de inbusboutjes los en moeten...
    weer worden vastgezet.
    Heeft iemand daar een oplossing voor.
    Verder lezen
  4. Cees

    Een hele fijne woon/werk fiets die door Qwic enkele weken later werd geleverd dan beloofd was bij de bestelling.
    Ik heb nu ongeveer 3000 Km in vier maanden gefietst met de Performance MN 380 met een 735 W accu en ook meteen een verende zadelpen erbij geregeld want hij wordt geleverd met een gewone...
    zadelpen.
    In het begin dus enkele problemen met de levering van de fiets en de zwaardere accu maar dit is goed opgelost door
    Fienieg Bikes & Repair uit Boxtel.
    Ook wat kleine probleempjes met een krakende trapper en een piepje heeft hij goed en snel opgelost. Het fijnste vind ik nog de tandriem, vroeger moest ik elke week de ketting schoonmaken en smeren nu spoel ik met wat water het vuil eraf en klaar. Het schakelen met de nuvinci 380 werkt super tot nu toe zo ook de sterke en stille 90Nm Brose motor .
    Ik fiets meestal in de eco of tour stand waarmee ik soms tot 190 Km met een accu lading kan doen. (735W accu) ik heb nog niet zo veel door regen en ook nog niet in een winter gefiets dus ben benieuwd hoe dat zal gaan.
    Met de blue tooth verbinding en de Qwic app kun je de diverse gegevens van de fiets uitlezen wat ik heel prettig vind hoewel de verbinding regelmatig weg valt. Zelf zou ik het fijn vinden om op het scherm de actuele tijd en temperatuur te kunnen zien, misschien iets voor de ontwikkelaars van Qwic.
    Verder lezen
  5. Hans Doosje

    Wij hebben twee Qwic Performance mn380 fietsen met een zwaardere accu gekocht.
    Ik wil graag mijn ervaringen van de eerste maanden op deze e-bike delen.
    Laat ik beginnen met de positieve ervaringen. Allereerst is het rijden met een fiets met ondersteuning een ervaring welke je eigenlijk niet...
    moet vergelijken met het rijden op een “gewone” fiets. De keuze voor de fiets in plaats van de auto is een bijna automatisme geworden; tegenwind deert ons niet, een hellinkje deert ons niet en daar waar we eerder kozen voor de auto in verband met de afstand, kiezen wij nu (tot op zekere hoogte) voor de fiets.
    De afgelopen jaren namen we de fiets mee op vakantie maar aan fietsen kwamen we niet of nauwelijks toe omdat het te heuvelachtig was. Dit jaar hebben we veelvuldig in het heuvelachtige Frankrijk fietstochtjes gemaakt. Een fantastische ervaring. Onze fietsen deden het erg goed hoewel sommige hellinkjes, waar we overigens op de “gewone” fiets allang waren afgestapt, ook nog wel zwoegen was.
    De Nuvinci 380 naaf schakelt voortreffelijk zeker in heuvelachtig gebied hoewel je voor het terugschakelen wel eens even iets minder kracht op de pedalen moet zetten. Ook de krachtige Brose motor werkt erg goed. De wat zware fiets is tijdens het rijden met ondersteuning eigenlijk wel fijn. De grote display op het stuur geeft voldoende informatie. Zoals ik al zei hebben wij twee fietsen gekocht, de ene fiets rijdt probleemloos de andere heeft wat kinderziektes. De batterij valt iedere keer in storing, de display geeft niet alles correct weer en de motor maakt teveel geluid. Hoewel deze problemen, tot nog toe, iedere keer weer keurig worden opgelost door de dealer, al of niet in samenspraak met Qwic, betekent dit toch enige frustratie. Van een dergelijke fiets met een dergelijk prijskaartje verwacht ik een probleemloos functioneren. Het relatief hoge gewicht, is bij het optillen van de fiets (geheel of gedeeltelijk) iets om rekening mee te houden. Daarnaast is het optillen van de fiets aan de bagagedrager lastig omdat je hierbij het achterlicht vastpakt. De zwaardere accu is hoger en dan de standaard accu. Dit beïnvloed het gewicht en de lijn van de fiets. Aan de andere kant geeft het rust omdat wij ons nooit hebben hoeven afvragen, tijdens een fietstocht, “haalt de accu het wel”, zelfs niet bij onze fietstochten in het heuvelachtige franse landschap. Wel zie je dat bij zwaardere belasting het percentage van de lading van de accu sneller terug loopt.
    Wat wij misten, iets wat wij op onze vorige fietsen wel hadden, is een verende zadelpen. Verder is de verlichte, grote display overdag erg plezierig maar hinderlijk in het donker; je zou de display willen kunnen dimmen of in een nachtstand kunnen zetten.
    Hoewel ook wij in eerste instantie wat skeptisch stonden tegenover een e-bike zijn wij, ondanks de kritische kanttekeningen, helemaal om en zien duidelijk de positieve punten.
    Toch blijven er bij mij nog steeds een aantal dingetjes welke tussen de oren zitten. Ik probeer iemand die zegt “ik ben er nog niet aan toe” niet te overtuigen van de voordelen en het gemak van een fiets met ondersteuning en als ik in heuvelachtig terrein een wielrenner voorbij rijdt onderdruk ik de neiging om mij te verontschuldigen. O ja en wat mij is opgevallen, is de vele e-bikes die er rijden en de stellen waar één van beide op een e-bike rijdt en de andere op een “gewone” fiets. Die is kennelijk nog niet toe aan een fiets met ondersteuning.
    Samenvattend, wij zijn erg blij dat wij de keuze hebben gemaakt en gekozen hebben voor deze Qwic fiets.
    Verder lezen
  6. A Zwerus

    Onze 2e e-bikes. Wat een heerlijke fietsen! We hebben er twee. En nu in 2 maanden bijna 500 km mee gefietst. Jammer alleen dat de tussenstang niet in het midden van de stuurkolom gelast is. Je zit er toch steeds tegenaan te kijken.