RD10

The ultimate experience. De QWIC performance RD10 elektrische fiets biedt snelheid, design en sportiviteit. De combinatie van de wrijvingsloze achtermotor en de sportieve derailleurversnellingen zorgen voor ongekende prestaties. Zo kent de krachtige achtermotor onbegrensd een snelheid van liefst 40 km/h. De elektrische fiets is afgemonteerd met luxe hydraulische schrijfremmen met dubbele remklauw en remonderbrekingssensor, waardoor ook bij hogere snelheden de veiligheid gewaarborgd wordt. Verder lezen
  • Krachtige achtermotor

  • Sportieve uitstraling

Bekijk specificaties
Wissen

Gratis proefrit maken? Zo geregeld.

Online uitverkocht

Helaas, dit product is online uitverkocht. Mogelijk staat deze fiets wel bij een dealer bij jou in de buurt en kun je alsnog snel genieten van jouw nieuwe fiets! Bekijk de verkooppunten voor meer informatie.

Meer informatie

Actieradius: Tot 180 km
Accu: Downtube 18650 NCM Li-ion
Accu uitneembaar: yes
Accukeuze: 525 Wh - 735 Wh
Gewicht excl. accu: 25,6 kg
Motor koppel: 45 Nm
Plaats motor: Achtermotor (QWIC)
Instaphoogte dames: -
Versnellingen: Shimano SLX 10-speed derailleur
Framemaat: One-Size
Bandenmaat: 28 Inch
Digitaal Display: yes
Ondersteuningsstanden: 4
USB functie: yes
Schakelbereik: 290 %
Verstelbare stuurpen: no
Verende voorvork: yes
Verlichting: Supernova E3
Banden: Schwalbe Big Ben
Rem voor: Magura MT-5e
Rem achter: Magura MT-5e
Bagagedrager: yes
Oplaadtijd: 6 uur
Vanafprijs: Vanaf € 2999
7 beoordelingen voor RD10

    Show reviews in all languages (6)

  1. Rob

    Ik heb de RD10 nu een half jaar en 3000 Km woon/werk gereden. Over het algemeen ben ik tevreden maar er zijn ook een aantal minpunten. Fiets ziet er mooi uit, voelt solide aan en de wegligging is uitstekend. Trapondersteuning verloopt natuurlijk en snelheden tot 35 km/h zijn gemakkelijk haalbaar. T.o.v. mijn vorige fiets met Bosch middenmotor heeft de RD10 een korte vertraging bij wegrijden vanuit stilstand. Dit vind ik vooral lastig bij het oversteken van een drukke weg.
    De 525 Wh accu gaat ongeveer 50km mee bij windstil weer en maximale ondersteuning, volledig opladen duurt ruim 4 uur. Accu is zwaar en glad en het dagelijks uitnemen en dragen gaat niet zo handig als bij de Bosch accu die daarvoor een handgreep had. De verbinding met de oplader voelt kwetsbaar aan en lijkt al een beetje los te zitten.
    Het display vind ik erg basic voor dit type fiets. Zo mis ik een klok, gemiddelde snelheid en dynamische actieradius berekening. Bovendien zou het fijn zijn als instellingen zoals ondersteuning en verlichting bewaard zouden blijven bij uit- en weer aanzetten. Het Bosch display nam ik altijd mee als extra diefstalontmoediging, dit kan bij de RD10 helaas niet.
    Grootste minpunt is dat na 500Km de trapas al vervangen moest worden omdat er speling in zat, zo te lezen blijkt dat bij dit model een kwetsbaar onderdeel te zijn!? Verder trilt de standaard ook na stevig vastdraaien regelmatig los. Dit komt waarschijnlijk doordat deze helemaal achteraan het frame zit en daardoor veel klappen te verwerken krijgt bij het rijden over hobbels.

    Grootste minpunt is dat na 500Km de trapas al vervangen moest worden omdat er speling in zat. Verder trilt de standaard ook na stevig vastdraaien regelmatig los. Dit komt waarschijnlijk doordat hij helemaal achteraan het frame zit en daardoor veel klappen te verwerken krijgt bij het rijden over hobbels.

  2. Erik

    Met veel enthousiasme begonnen maar na een jaar vol ellende afgehaakt. Binnen twee maanden begon de trapas te kraken. Fiets heeft in de tien maanden daaropen circa 8 keer bij de dealer gestaan ter reparatie, maar dat is ondanks het vervangen van de as niet gelukt. De as bleef zodanig kraken dat ik met het schaamrood op de kaken andere fietsers passeerde. Had in ieder geval geen last van schrikkende weggebruikers als ik voorbij kwam…
    Na dat jaar kreeg ik te horen dat het een bekend euvel is en dat er met grote regelmaat assen worden vervangen bij dit model fiets. Inruilen voor een andere R10 werd me dan ook afgeraden door de dealer.
    Met een behoorlijk verlies terug verkocht en inmiddels maar overgestapt op de betrouwbare Strömer.
    Jammer Qwic…., krak en kwek!

  3. Dick

    Gebruik m voor commuting 15km enkele reis. Perfecte ondersteuning, laadt ook vlot. Wegligging/grip is heel prima. De bandenmaat is qua breedte zo ongeveer het maximale wat ik in de stationsstalling kwijt kan, met enig aandringen. Kleur (steel blue) is prachtig. Minpuntje is de loopondersteuning in een fietsgoot op een trap. Die ondersteuning is dan te weinig, vind ik. Voorvork smeert de hobbels en boomwortels heel behoorlijk glad. Qua Nm lijken de specs wat weinig, maar de motor is echt sterk genoeg met mijn 95kg plus bagage en het gewicht van de fiets. Deze configuratie heeft ook erg weinig overbrengingsverliezen. Na ongeveer 13km in ondersteuningsstand 5 (van de 6) is het eerste blokje van de accureserve uit. Bij relaxed fietsen wordt dat zomaar het dubbele aantal kilometers. Mijn vorige fietsleven speelde zich vele jaren af op een Sinner Spirit ligfiets en dat beviel qua zitcomfort prima. Ik was dus enigszins gespannen of het weer plaatsnemen op een bukfiets me wel zou lukken en bevallen. Nou, na twee weken 2x per dag 15km en nog eens een tochtje van 38km afgelopen weekeinde, kan ik niet anders zeggen, dan dat het zitcomfort absoluut in orde is. Kortom, een zeer tevreden RD10 eigenaar.

  4. Sven

    Top fiets!
    Heb hem gekocht om naar het werk te rijden om files te vermijden.
    Nu gebruik ik amper mijn auto nog!

  5. Rene van der Beek

    Heerlijke fiets, soepel en met natuurlijk voelende ondersteuning. Ideaal voor voor woon-werk verkeer over wat grotere afstand, in mijn geval 25 km. Oogt daarnaast ook nog eens prachtig.

  6. Hans den Bezemer

    Absoluut de beste e-bike waar ik tot nu toe op heb gefietst. Zeer natuurlijke ondersteuning en veel power in de achterwielmotor. Prima wegligging en een sportieve zit. In het begin wat last van piepende remmen gehad maar naar de beurt bij de dealer was dit over. Zeker een fiets die de vergelijking met de veel duurdere Stromer kan doorstaan.

  7. Anoniem

    Na twee jaar met de rd9 gereden te hebben besloot ik na een proefrit op het nette inruilaanbod van de Qwic dealer in Deventer in te gaan. Ik rijd sportief en toer steeds 65 tot 80 km met gemiddeld 26 tot 27 km/u. Beide oranje monsters zijn fraai. De rd10 is dikker, dit geldt zelfs voor de banden. Wil je lui freewheelend als forens naar je werk dan kan dat met die rd9 herl goed want die heeft een rotatiesensor. Mijn nieuwe rd10 heeft een trapkrachtsensor. Voordeel: het rijdt natuurlijker. Nadeel: bij 31 km/u werk je je wel in het zweet. Bij dd rd9 kon dat echt freewheelend mits je geen windkracht 4 tegen had natuurlijk. Beide fietsen rijden en zitten uitstekend. Mijn nieuwe heeft de 735Wh accu en bereikt daar de eerste twee keer zo’n 115 km mee op stand 4. Dat is de maximale ondersteuningsstand. Al deze fietsen zijn geen speedbike tenzij de software extra ondersteuning vrij schakelt. Dit is uiteraard niet de bedoeling en niet legaal. Als je dze fietsen berijdt moet je sowieso het verstand hebben en een fietshelm te dragen. De rd10 haalt met wind in de rug wel eens ruim 34 km/u. Dit allen bij een redelijk volle accu. Bij Qwic neemt de ondersteuningskracht af met het leger raken van de accu. Dat is niet bij alle merken zo.De voorvering en zadelpenvering bevallen goed en de 10 versnellingen ook. Tot zover zeer tevreden over de rd10. De lagere bagagedrager vind ik ook prettig bij afstappen op mijn oude dag……, ik heb er altijd nog een tasje bovenop.

Een review plaatsen

Een review plaatsen

Hoeveel sterren is deze fiets waard volgens jou?

Awwwards