Performance series RD10 Speed

  • AD Testwinnaar in de categorie ‘Speed pedelec’

  • Ondersteuning tot 45 km/h

Snel en veilig door de stad. De QWIC Performance RD10 Speed brengt je snel op je bestemming. Snelheid, design en sportiviteit maakt deze elektrische fiets zeer geschikt voor dagelijks gebruik. De krachtige achterwielmotor met krachtsensor in combinatie met derailleurversnellingen zorgt voor een sportieve rijervaring. Volledig uitgevoerd met hydraulische schijfremmen met dubbele remklauw en remonderbrekingssensor, waardoor ook bij hogere snelheden de veiligheid gewaarborgd is. De fiets is afgemonteerd met een Kentekenplaatverlichting, remlicht, zijspiegel, claxon en antislip trappers. Verder lezen
Bekijk specificaties
(8) Reviews

Performance series RD10 Speed

Keuze wissen

Gratis proefrit maken? Zo geregeld.

  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  • Bekijk de dichtstbijzijnde QWIC dealer op www.qwic.nl/verkooppunten/
  •  *
  • Indien u zich aanmeldt voor een QWIC proefrit gaat u akkoord met onze  Privacy Policy.

Online uitverkocht

Helaas, dit product is online uitverkocht. Mogelijk staat deze fiets wel bij een dealer bij jou in de buurt en kun je alsnog snel genieten van jouw nieuwe fiets! Bekijk de verkooppunten voor meer informatie.

Meer informatie

Actieradius: Tot 145 km
Accu: Downtube 18650 NCM Li-ion
Accu uitneembaar: yes
Accukeuze: 525 Wh - 735 Wh
Gewicht excl. accu: 26,4 kg
Motor koppel: 45 Nm
Plaats motor: Achterwielmotor (QWIC)
Instaphoogte dames: -
Versnellingen: Shimano SLX 10-speed derailleur
Framemaat: One-Size
Bandenmaat: 28 Inch
Digitaal Display: yes
Ondersteuningsstanden: 6
USB functie: yes
Schakelbereik: 327 %
Verstelbare stuurpen: yes
Verende voorvork: yes
Verlichting: Busch & Müller IQ-X 150 Lux
Banden: Schwalbe Marathon GT
Rem voor: Magura MT-5e
Rem achter: Magura MT-5e
Bagagedrager: yes
Oplaadtijd: 8 uur
Vanafprijs: Vanaf € 3.599,-
8 reviews for RD10 Speed
  1. Stef D

    Eerst de RD10 gehad om de woon-werk afstand van 40km (enkel) te overbruggen. Zelfs in de hoogste stand kwam ik rijkelijk toe met de accu (735wh). Alleen kon ik de afstand niet dagelijks doen. Ik wou altijd rond een uur op het werk zijn en dat was ondanks te goeie motor mogelijk maar toch zwaar. Vandaar dat ik, op aanraden van de verdeler, de RD10speed gekocht heb. Maar daar heb ik op gebied van autonomie serieus spijt van. In de hoogste stand kom ik amper 25km ver. Om 40km te overbruggen moet ik de eerste 28km op stand 5 rijden om dan de laatste 12km op stand 6 te rijden. Zo kom ik net toe met de accu. Ik heb al schrik voor de koudere periodes waardat ik 1% per 1c° accuverlies ga hebben. Ik vrees dat ik dan mijn fiets zal moeten opbergen totdat het weer warmer wordt.
    De enige positieve punten aan de fiets zijn: rijcomfort, de versnellingen, de acherwielmotor.

  2. Retse Talsma

    Na 2 Kalhoffs Integrale met alleen maar gesodemieter (nooit meer!!)…. sinds nov 2017 de RD10. Een verademing! ik fiets 2x weeks 86km vv. Meestal doe ik over 43 km rond de 1u20 afhankelijk van de wind. Tussentijds laad ik op de zaak de accu weer op. Nu dec 2018 heb ik er 9100 km op zitten zonder gedoe. Alleen ketting loopt wel eens van voorblad af. Vaak na een flinke hobbel…. Dat is een minpuntje. Wat ik ook wat vind tegenvallen is de 735wh accu. Die levert na 1 jaar al wel behoorlijk power in. Wil ik een goede ondersteuning dan moet ik aan accumanagement doen. Zeker bij 43km tegenwind. Ik red het nu nog door te starten in de 4 en 30km in de 5. Ik haal dan nog gemiddelden van boven de 30km p uur. Ik twijfel of ik zonder accurevisie (als dat kan tenminste…) de 2e winter door kom…. Al met al ben ik wel heel blij met deze fiets!

  3. Harry

    In februari 2018 aangeschaft en inmiddels zo’n 7500 km gereden (hoofdzakelijk woon-werkverkeer, 49 km enkele reis). Ben heel enthousiast over de RD10, ondanks dat ik ook technische problemen heb gehad. Echter nooit zonder fiets gezeten met dank aan mijn dealer waarvan ik enkele maanden (!) een demomodel mocht gebruiken.
    Pluspunten wat mij betreft:
    – een achtermotor waardoor er geen grote krachten komen te staan op ketting en efficiënte derailleuraandrijving mogelijk is.
    – motor achter/accu voor, dus goede gewichtsverdeling.
    – vrijwel perfecte ondersteuning waardoor je hoge gemiddeldes kunt halen (49 km in 1:15 u; topsnelheden > 50 km/u)
    – veilige stabiele fiets, goede remmen

    Ik vind wel dat de capaciteit van de accu snel achteruit gaat. In het begin hield ik vaak wel 3 streepjes over, tegenwoordig zit ik soms na 40 km al op het laatste streepje. (NB. In het begin is februari, dus ook koud).
    Al met al ben ik heel enthousiast over mijn fiets, die me in staat stelt ondanks de afstand toch op de fiets naar het werk te gaan met een acceptabele reistijd.

  4. Gerwin

    Heb de fiets al een geruime tijd en de fiets is veelvuldig bij de maker geweest. Topsnelheid en actieradius lang niet zoveel wat het zijn moet.
    Pas weer 4 weken zonder fiets. En nog niet opgelost.
    Ook andere reparaties worden niet of slecht uitgevoerd omdat er geen onderdelen zijn.
    Erg jammer allemaal. Het had zo mooi kunnen zijn.
    Bijna spijt van de aanschaf.

  5. Lucien

    Enige min punt is harde zadel en vering

  6. Erik

    De motor verkocht en op deze fiets het woon-werk verkeer. Heerlijke fiets en kom met een brede glimlach aan. Ben erg tevreden.

  7. Engelen Eddy

    Dit is mijn eerste speed bike en niet te vergelijken met mijn vorige e bikes . Ik heb er de zwaarste batterij bij gekocht en dat is nodig voor een 40 KM te kunnen fietsen. Maar wat een plezier om met deze fiets te rijden en fris op het werk toe te komen . Bij veel wind is deze sterk genoeg om vlot te fietsen

  8. Taco

    Topfiets met fijne luchtvering. Voor maximale power hebt je wel de 735Wh accu nodig. Met deze accu kan je soepeltjes 45km/h rijden. Genieten.

Een review plaatsen

Hoeveel sterren is deze fiets waard volgens jou?