Op dit moment werken wij hard om onze website een nieuwe uitstraling te geven, t/m 13 april is het mogelijk dat hierdoor niet alle informatie toonbaar is. Onze excuses voor het ongemak. Voor alle informatie bekijk alvast de digitale brochure 2021.
QWIC gebruikt cookies om je bezoek aan onze website persoonlijker te maken. Er worden ook cookies door derden aangemaakt voor technische, analytische en marketingdoeleinden. Meer informatie hierover is terug te vinden in de QWIC privacy policy.
Onze website gebruikt functionele en analytische cookies om je ervaring te verbeteren en relevante inhoud te tonen tijdens het browsen. Hieronder kun je kiezen welk type cookies je wil accepteren.
Philip Langbroek –
De fiets is zwaar, maar... buitengewoon comfortabel. Het is een heel stabiele fiets, ook bij snelheden boven de 30 km per uur (ik draag een helm), uitstekende remmen, en de motor is opvallend stil. Het geluid van de wind is veel sterker. Handvatten zijn perfect! De voorlamp is verstelbaar. Dat is belangrijk, veel fietsers hebben geen idee hoe verblindend een led-koplamp kan zijn.
Als het 15 Celsius of warmer is, kom ik op één accu heen en weer. Bij veel tegenwind of als het koud is, moet ik bijladen op mijn werk. Omdat ik veel fiets, slijten de banden hard. Heb na 6000 km de ketting en tandwielen en banden moeten vervangen wegens slijtage. De oplader heeft het 1 x begeven, ik kreeg van de fietsenmaker een nieuwe, vanwege garantie. Intensief gebruik en veiligheid vragen dus om regelmatig onderhoud. Dat kost wat maar het hoort er bij. Ik moet nog zien dat een gewone e-bike dit ook aankan. Op een gewone fiets doe je zo’n 1000-1500 km per jaar als je veel fiets.
Het display is helder maar beslaat na een regentocht. De informatie is tamelijk accuraat, maar ervaring leert dat de eerste twintig kilometer 2 balkjes minder is op het accudisplay, de volgende 24 zijn de overige balkjes. Balkje 3-5 gaan snel ( 8-10). Balkje 6 blijft lang hangen (8-10km) en balkje 7-10 rijd ik in 4 km weg. Dat werkt dus niet lineair, maar met een beetje ervaring weet je goed waar je aan toe bent.
Ik ben kortom heel tevreden met deze fiets.Verder lezen
Jan Schene –
Ik gebruik de fiets als vervanging voor de auto. Ritten van Haarlem naar... Amsterdam en terug op één lading zijn geen probleem. Een enkele reis Haarlem Utrecht gaat net maar door de onbetrouwbare display mbt de mate van ontlading niet echt een ontspannend ritje. Het ontladen van de accu tijdens het fietsen wordt op de display zichtbaar gemaakt door een afnemend aantal balkjes, van 10 tot 1. Daarbij wordt dmv software een soort gemiddelde gehanteerd. Als de accu vrijwel leeg is begint het laatste balkje te knipperen. Het verloop is niet lineair, dwz naarmate de accu leger raakt, neemt het aantal balkjes sneller af. Daar komt bij dat de accu soms opeens leeg is terwijl er even daarvoor nog 3 balkjes staan. Dat maakt deze indicator zeer onbetrouwbaar.
Begin deze week heeft de dealer de software geüpdatet. Er is duidelijk gekozen voor een andere weergave die nu meer lijkt aan te sluiten bij de actuele spanningsfluctuaties van de batterij: zodra er meer ondersteuning gevraagd wordt neemt het aantal balkjes soms met twee of drie tegelijk af, waarna het niveau weer herstelt als de ondersteuning wordt uitgezet. Zo begon de indicator het laatste stuk naar huis zelfs te knipperen (‘batterij bijna leeg’) toen ik met ondersteuning 4 in de 7de versnelling reed. Eenmaal thuis stonden er weer vier balkjes. De upgrade ervaar ik dan ook niet als een verbetering. Ik wil beter kunnen voorspellen – uiteraard in relatie tot mijn fietsgedrag, weg- en weersomstandigheden) – hoeveel restkilometers ik nog heb.
Dat het anders kan weet ik uit ervaring met een eerdere fiets, een Gazelle. De software was in staat een lineaire en redelijk voorspelbare indicatie van de restlading te geven.
Pluspunten: degelijke, stabiele fiets, uitstekende remmen, zeer krachtige ondersteuning, fraai ontwerp, fijne zithouding, uitstekende service bij dealer
Verder lezenMinpunten: zware fiets, beperkte actieradius, geen indicatie van resterende aantal kilometers, onberekenbare indicatie van batterijstatus, zwakke spaken (na een jaar beginnen spaken te breken), zwak belletje, tijdens schakelen kun je niet doortrappen, vervangende accu extreem duur
Roel –
Jet –
SG Nieuwenhuizen –
Kortom , het zijn mooie fietsen maar aanraden doe ik ze niet !!
Qwic fietsen mag wel met goedkopere batterijen komen!!Verder lezen
Ria Roersma –
Johan –
Johannes de Hoop –
Joop van der Velde –
Jos –
Anoniem –
Anoniem –
Anoniem –